هند علیرغم اعتراضات بسیار کشمیر را به دو بخش مجزا تقسیم کرد

به گزارش یومی بلاگ، دولت هند در تازه ترین اقدام خود علیه مردم کشمیر این منطقه مورد مناقشه را به دو بخش جدا از هم تقسیم کرد.

هند علیرغم اعتراضات بسیار کشمیر را به دو بخش مجزا تقسیم کرد

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران به نقل از داون نیوز، دولت دهلی نو در اقدامی یک سویه منطقه اشغالی کشمیر را به دو بخش جدا از هم تقسیم کرد.

در این تقسیم بندی تازه که موجب اعتراضات تازه در کشمیر شده است این منطقه به دو بخش جامو و کشمیر و لداخ تقسیم شده است.

هر دوی این بخش ها حکمرانانی خواهند داشت که دولت دهلی نو آنها را منصوب می کند و به صورت مستقیم زیر نظر هند اداره خواهند شد.

سیل اعتراضات در بخش کشمیر است زیرا میلیون ها مسلمان ساکن در این منطقه خواهان برگزاری یک رفراندوم و همه پرسی برای معین سرنوشت خود هستند.

این درحالی است که لداخ تنها 300 هزار نفر جمعیت دارد و اکثر آنها غیر مسلمان هستند و حداقل در ظاهر مسئله ای با تقسیم بندی هندی ندارند.

دولت پاکستان در واکنش به تصمیم تازه هند گفت: ما این تقسیم بندی را به هیچ عنوان نخواهیم پذیرفت زیرا طبق توافق شیملا که میان دو کشور منعقد شده است هر گونه تصمیم گیری در مورد کشمیر باید با توافق هر دو طرف انجام شود.

مردم کشمیر که حدود 3 ماه از حبس خانگی آنها توسط نظامیان هندی می گذرد عنوان کرده اند: بیشترین نگرانی آنها خرید زمین های بایر از سوی هندوهاست که آرام آرام سیاست تغییر جمعیت و به اقلیت کشیدن مسلمانان را رقم خواهد زد.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 29 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: umeblog.ir شناسه مطلب: 1738

به "هند علیرغم اعتراضات بسیار کشمیر را به دو بخش مجزا تقسیم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هند علیرغم اعتراضات بسیار کشمیر را به دو بخش مجزا تقسیم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید