هویت معماری بندرلنگه حفظ می گردد

به گزارش یومی بلاگ، ایرنا/ براساس سخنان معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هرمزگان، هویت معماری بندرلنگه حفظ می گردد.

هویت معماری بندرلنگه حفظ می گردد

جهت دریافت خدمات پتینه با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

عباس نوروزی گفت: شهر بندرلنگه دارای بافت تاریخی با ارزشی است که قدمت بعضی خانه های قدیمی شهر به اواخر قاجاریه و اوایل پهلوی اول باز می شود.

وی ادامه داد: این بناهای از نظر معماری و همچنین تاریخی دارای ارزش فراوانی برای هرمزگان و به خصوص منطقه غرب این استان هستند که بایستی حفظ شوند و به همین دلیل با شهرداری بندرلنگه برای انعقاد تفاهم نامه ای به منظور بازسازی بناهای تاریخی گفت وگو شد که با استقبال کرد.

وی افزود: مهمترین مساله در این خصوص برای مطالعه جذب اعتبار لازم برای مطالعه است که امیدواریم بتوان با حمایت های مسئولان هرمزگان و به خصوص مسئولان عالی در بودجه سال آینده لحاظ کرد.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ابراز داشت: نکته دیگری که باید در این رابطه به آن توجه کرد همکاری مردم برای مطالعه و آنالیز بافت ها و بناهای تاریخی در جهت ثبت آنها در فهرست آثار ملی است که اگر این کمک و مطالبه باشد می توان اقدام های موثری برای بافت بندرلنگه و هر شهر و حتی روستای این استان انجام داد.

نوروزی توضیح داد: درحال حاضر بافت دارای ارزش برای ثبت در بندرلنگه به دلیل توسعه و کم توجهی نسبت به حفظ بناهای با قدمت بالا به صورت لکه هایی منفصل از همدیگر درآمده اند که اگر هم اکنون به آنها توجه نشود محتمل است از این نیز کوچکتر شوند.

وی توضیح داد: برای جلوگیری از کوچکتر شدن این لکه ها در هر شهری علاوه بر مردم مسئولان شهری و شوراهای شهر اهمیت دارند که می توانند با آگاهی بخشی به مردم و تصویب برنامه های مراقبتی از هویت معماری شهر خود حفاظت و مراقبت نمایند.

منبع: همگردی
انتشار: 6 خرداد 1400 بروزرسانی: 6 خرداد 1400 گردآورنده: umeblog.ir شناسه مطلب: 7345

به "هویت معماری بندرلنگه حفظ می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هویت معماری بندرلنگه حفظ می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید