ورود واکسن کرونای روسی به کشور در 3 مرحله

به گزارش یومی بلاگ، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: مقرر بود پنجشنبه همین هفته اولین پارت از واکسن کرونای روسی بارگیری و وارد کشور گردد که محقق نشد و احتمالا هفته آینده، هواپیمایی ماهان انتقال این واکسن به کشور را انجام می دهد.

ورود واکسن کرونای روسی به کشور در 3 مرحله

به گزارش خبرنگاران، محمدحسن ذیبخش در تبادل نظر با فارس در تشریح آخرین شرایط ورود واکسن روسی کرونا به کشور گفت: طبق هماهنگی ستاد مقابله با کرونا و جلساتی که در این باره با وزارت راه و شهرسازی و سازمان هواپیمایی کشوری برگزار می گردد، مقرر بود در قالب 3 پارت واکسن اسپوتنیک از روسیه به کشور منتقل گردد.

وی اعلام کرد: انتقال این واکسن به کشور به وسیله پروازهای شرکت هواپیمایی ماهان و احتمالا دو شرکت هواپیمایی دیگر انجام می گردد که آن دو شرکت هنوز نهایی نشده است.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری افزود: مقرر بود پنچشنبه همین هفته 16 بهمن اولین پارت از واکسن کرونای روسی بارگیری و وارد کشور گردد که فعلا محقق نشد اما کوشش ها ادامه دارد و اگر به این هفته نرسید احتمالا هفته آینده شرکت هواپیمایی ماهان انتقال این واکسن به کشور را انجام می دهد ولی هنوز زمان دقیق انجام این پرواز تعیین نیست.

ذیبخش در پاسخ به این سوال که هماهنگی برای انتقال واکسن چگونه خواهد بود؟ گفت: ستاد ملی مقابله با کرونا، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزارت راه و شهرسازی و سازمان هواپیمایی کشوری در این باره هماهنگ هستند.

وی درباره تأمین تجهیزات برای بارگیری و حمل واکسن در هواپیما گفت: از نظر تجهیزات برای انتقال این واکسن ها با هواپیما هیچ مسئله ای نداریم.

پیش از این، مسئولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از توافق با روسیه برای خرید و واردات واکسن روسی اسپوتنیک برای مقابله با کرونا گفته بودند.

طبق اعلام نیویورک تایمز، واکسن اسپوتنیک وی که توسط شرکت گامالیای روسیه فراوری شده برای استفاده در روسیه و سایر نقاط دنیا تایید شده و دو ماه است تزریق آن شروع شده است.

واکسن اسپوتنیک وی کشور روسیه برای مقابله با ویروس کرونا با استقبال 19 کشور دنیا روبرو شده است و 15 کشور واکسن را خریده اند؛ آلمان نیز برای حمایت از این واکسن اعلام آمادگی نموده است.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 1 فروردین 1400 بروزرسانی: 1 فروردین 1400 گردآورنده: umeblog.ir شناسه مطلب: 6775

به "ورود واکسن کرونای روسی به کشور در 3 مرحله" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورود واکسن کرونای روسی به کشور در 3 مرحله"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید