پاشنه آشیل تیم مدعی قهرمانی معین شد، 12 گل خورده در 4 بازی

به گزارش یومی بلاگ، به گزارش خبرنگاران، تیم فوتبال سپاهان روز گذشته و در هفته سیزدهم رقابتهای لیگ برتر در حالی با نتیجه 3 بر یک در خانه باخت که ابتدا توسط بهترین گلزن این فصل از رقابتهای لیگ برتر با یک گل از میهمان خود، شهرخودرو پیش افتاده بود. این سومین شکست فصل تیم سپاهان و چهارمین دیداری بود که دروازه این تیم در طول 90 دقیقه 3 بار باز شد.

پاشنه آشیل تیم مدعی قهرمانی معین شد، 12 گل خورده در 4 بازی

تیم پر مهره سپاهان که با محرم نویدکیا و علیرضا مرزبان در لیگ بیستم حضور پیدا نموده، می تواند یک مدعی جدی برای کسب عنوان قهرمانی باشد، منوط به اینکه در ساختار دفاعی این تیم یک بازنگری اساسی صورت گیرد.

سپاهان که از خط حمله ای خطرناک بهره می برد و با 20 گل زده، در آمار هم بهترین خط حمله را در اختیار دارد، در مقابل خط دفاعی کاملاً آسیب پذیر دارد و این آسیب پذیری در خط دفاعی منجر به از دست رفتن امتیازات مهمی برای آنها شده تا در این فصل نتوانند صدرنشینی را تجربه کنند.

سپاهان در حالی با 20 گل زده بهترین خط حمله لیگ را در اختیار دارد که با 17 گل خورده بعد از ماشین سازی انتهای جدولی، در کنار نساجی و ذوب آهن که تیم های چهاردهم و پانزدهم جدول هستند، دومین خط دفاعی ضعیف لیگ را در اختیار دارد.

سپاهان که از یک دروازه بان شش دانگ مثل پیغام نیازمند بهره می برد و مدافعان اسم و رسم داری چون ولسیانی، نورافکن، مهدی زاده، مصلح و… را در اختیار دارد، در 9 بازی از 13 بازی که سپری نموده دروازه اش از یک تا 3 بار باز شده و تنها در 4 بازی کلین شیت به نام دروازه بان این تیم ثبت شده است.

شاگردان نویدکیا و مرزبان در هفته های اول، پنجم، نهم و سیزدهم 3 بار دروازه شان باز شده تا در این 4 بازی 12 گل دریافت نموده باشند که این آماری عجیب برای تیمی است که مدعی قهرمانی است.

سپاهان در هفته نخست در اصفهان مقابل گل گهر تن به شکست 3 بر یک داد، در هفته پنجم در مسجد سلیمان مقابل نفت تن مثل هفته اول تن به شکست 3 بر یک داد؛ و سپس در هفته نهم در تبریز و در دیداری عجیب مقابل ماشین سازی به تساوی 3-3 رسید. اصفهانی ها انتها در هفته سیزدهم هم همچون هفته اول مقابل میهمان خود با نتیجه 3 بر یک شکست خوردند و این بار میهمان آنها، تیم شهرخودرو بود.

سپاهانی ها تنها در هفته های دوم، سوم، ششم و هفتم مقابل آلومینیوم در اصفهان، تراکتور در تبریز، نساجی در اصفهان و پرسپولیس در تهران دروازه شان را در تمام طول بازی بسته نگه داشتند.

این آمار نشان دهنده وجود مشکل در ساختار دفاعی سپاهان است و اگر آنها می خواهند همچنان مدعی باقی بمانند، باید این مشکل را رفع کنند. در غیر این صورت خط دفاعی که تبدیل به پاشنه آشیل برای این تیم شده، ممکن است در بزنگاه های مهم نیم فصل دوم هم مانع از رسیدن آنها به موفقیت های عظیم تر گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 10 اسفند 1399 بروزرسانی: 10 اسفند 1399 گردآورنده: umeblog.ir شناسه مطلب: 6590

به "پاشنه آشیل تیم مدعی قهرمانی معین شد، 12 گل خورده در 4 بازی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پاشنه آشیل تیم مدعی قهرمانی معین شد، 12 گل خورده در 4 بازی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید