پرونده مفتوح در بازرسی کل کشور بابت همکاری با سپاه

به گزارش یومی بلاگ، هاشمی خطاب به فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا گفت: به اصرار آقای قالیباف خط 7 متروی تهران را به سپاه دادیم و در آن زمان به همین دلیل پرونده ای برای من در بازرسی کل کشور تشکیل شد که چرا این پروژه را به سپاه داده اید و اکنون هم این پرونده مفتوح است و شما اقدامی در راستای رفع آن انجام نداده و با ما بازی می کنید.

پرونده مفتوح در بازرسی کل کشور بابت همکاری با سپاه

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی خبرگزاری خبرنگاران، محسن هاشمی در مراسم آغاز عملیات اجرایی احداث خط 10 و توسعه شمالی خط 7 متروی تهران که عصر امروز در محل نمایشگاه بین المللی تهران برگزار شد، اظهار کرد: آقای روحانی زمانی که رئیس جمهور شدند در ارتباط با بحث حمل ونقل گفتند که دولت من دولت ریلی است، یعنی اولویت با حمل و نقل ریلی است اما شرایط حمل و نقل ریلی در کشور شرایط مناسبی ندارد به طوری که از سال 1227 تا 1400 در کل ایران در سه دوره قاجار، پهلوی و جمهوری اسلامی 10 هزار و 300 کیلومتر ریل ایجاد شده که بدان معنی است که در هر سال 60 کیلومتر ریل ساختیم. البته وضع در جمهوری اسلامی بهتر است و از زمان انقلاب تا به امروز 4 هزار کیلومتر ریل ساخته و یک هزار و 400 کیلومتر را دوخطه کرده ایم.

وی ادامه داد: شرکت متروی تهران در سال 1354 تاسیس شده و در این 45 سال همچنان خط 6و7 آن تکمیل نشده است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران شرح داد: پیش بینی توسعه مترو حداقل 15 کیلومتر در سال بود در حالی که ما متوسط در سال 5 کیلومتر مترو ساخته ایم.

هاشمی اضافه نمود: پیش بینی می شد که در شهر تهران 430 کیلومتر اتوبان داشته باشیم که در حال حاضر حدود 500 کیلومتر اتوبان داریم و این یعنی حمل و نقل خصوصی از عمومی پیشی گرفته است.

وی ادامه داد: همه این مطلب را قبول دارند و هیچ کس منعی برای سرمایه گذاری در مترو ندارد ولی پولی به این سمت نمی رسد و اگر هم که تصویب می شود به مرحله عملیاتی نمی رسد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در ارتباط با تصویب طرح تات اظهار داشت: در گذشته طرحی با عنوان تات (تونل، ایستگاه و تجهیزات) وجود داشت که براساس آن مقرر شده بود شهرداری به جای خیابان و اتوبان کریدور بسازد.

هاشمی با بیان اینکه بحث تونل به شهرداری سپرده شده گفت: متروی تهران براساس پهنه TOD و مجتمع های ایستگاهی که در آن در هر ایستگاه 3 الی 10 هزار متر تراکم در نظر گرفته شده می تواند مترو هزینه های خود را تامین کرده و خودکفا شود.

وی اذعان کرد: قرار بود تا 50 درصد تجهیزات در این راستا از سوی دولت تامین شود اما متأسفانه همچنان خط 6 و 7 کریدور آن ساخته شده ولی همچنان تجهیز نشده است. در حال حاضر بیش از 90 کیلومتر متروی تجهیز نشده داریم.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: ما نمی گوییم دولت نخواسته کمک کند اما از سال 95 که مصوب شده 2 میلیارد یورو صرف قطار شهری و تجهیزات در کل کشور شود هنوز پس از 4 سال علیرغم مصوبه همچنان عملیاتی نشده است.

هاشمی در مورد محقق نشدن مصوبه اتوبوس که براساس آن قرار بود 19 هزار دستگاه اتوبوس و 4 هزار دستگاه مینی بوس از محل صرفه جویی در مصرف سوخت تأمین شود نیز مطرح نمود: این مصوبه پیشرفته ای بود که در آن وزارتخانه های همچون نفت، کشور، اقتصاد و دارایی، راه و شهرسازی و... در آن مشارکت داشتند ولی هنوز پس از 3 سال همچنان محقق نشده است.

وی در این مراسم از رئیس سازمان برنامه و بودجه خواست تا در یک سال باقی مانده دولت نسبت به حمل ونقل ریلی توجه ویژه شود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در ادامه از شهردار تهران نیز خواست تا به بحث TOD و موضوع درآمدزایی از پهنه های حمل و نقلی توجه لازم را داشته باشد.

وی اضافه نمود: این خط در مناطق برخوردار واقع شده است و می توان از آن درآمدزایی کرده و هزینه آن را تامین کرد.

هاشمی در ادامه خطاب به فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا نیز گفت: به اصرار آقای قالیباف خط 7 متروی تهران را به سپاه دادیم و در آن زمان به همین دلیل پرونده ای برای من در بازرسی کل کشور تشکیل شد که چرا این پروژه را به سپاه داده اید و اکنون هم این پرونده مفتوح است و شما اقدامی در راستای رفع آن انجام نداده و با ما بازی می کنید.

وی شرح داد: امیدوارم در مورد دادن خط 10 مترو به خاتم الانبیا مورد اتهام واقع نشویم در غیر این صورت دیگر اجازه اینکه خط 10را به شما بدهند را نمی دهیم.

4105

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 30 مهر 1399 بروزرسانی: 30 مهر 1399 گردآورنده: umeblog.ir شناسه مطلب: 5323

به "پرونده مفتوح در بازرسی کل کشور بابت همکاری با سپاه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرونده مفتوح در بازرسی کل کشور بابت همکاری با سپاه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید