چین: تصمیم ترامپ سازمان بهداشت جهانی را تضعیف می کند

به گزارش یومی بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از وبگاه وزارت خارجه چین، جائو لی جیان، سخنگوی وزارت خارجه چین از تصمیم اخیر آمریکا درباره تعلیق کمک های مالی به سازمان بهداشت جهانی به شدت انتقاد کرد.

چین: تصمیم ترامپ سازمان بهداشت جهانی را تضعیف می کند

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور جهان دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گفته سخنگوی وزارت خارجه چین، تصمیم اخیر آمریکا قابلیت های سازمان بهداشت جهانی را تضعیف می کند و به همکاری های بین المللی در زمینه مبارزه با ویروس کرونا آسیب می رساند.

به گفته این دیپلمات چینی، تصمیم آمریکا بر همه کشورهای جهان به ویژه کشورهای با توان کمتر تأثیر منفی خواهد داشت.

لی جیان در ادامه همچنین از آمریکا خواست به طور جدی وظایف و تعهدات خود را انجام دهد و از رهبری سازمان بهداشت جهانی در اقدامات بین المللی مبارزه با ویروس کرونا حمایت کند.

سخنگوی وزارت خارجه چین همچنین با اعلام حمایت کشورش از سازمان بهداشت جهانی، از نقش این سازمان در مقابله با کرونا استقبال کرده است.

شب گذشته دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا اظهار داشت که به دولت دستور داده است کمک آمریکا به بودجه سازمان بهداشت جهانی (دبلیو اچ او) را معلق کند.

او گفت که سازمان بهداشت جهانی در انجام وظایفش در ارتباط با اپیدمی جهانی ویروس کرونا ناکام مانده است.

این اقدام ترامپ علیه سازمان بهداشت جهانی با خشم و واکنش های منفی جهانی روبرو شده و از جمله در واکنش به تصمیم اخیر رئیس جمهور آمریکا، هایکو ماس، وزیر خارجه آلمان امروز چهارشنبه از این تصمیم ترامپ درباره قطع حمایت مالی از سازمان بهداشت جهانی انتقاد کرد و خواستار آن شد که به جای اتهام زنی، برای اتخاذ رویکردی جهانی در مواجهه با کرونا، به اتحاد و همبستگی روی بیاوریم.

از سوی دیگر، جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در حساب کاربری خود به اقدام اخیر رئیس جمهور آمریکا علیه سازمان بهداشت جهانی و قطع کمک های مالی به این سازمان واکنش نشان داد و در این ارتباط گفت: عمیقاً از تصمیم آمریکا برای تعلیق کمک های مالی به سازمان بهداشت جهانی متأسفم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 20 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: umeblog.ir شناسه مطلب: 3831

به "چین: تصمیم ترامپ سازمان بهداشت جهانی را تضعیف می کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین: تصمیم ترامپ سازمان بهداشت جهانی را تضعیف می کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید