کاهش موارد ابتلا و افزایش فوتی های کرونا در اروپا

به گزارش یومی بلاگ، سازمان جهانی بهداشت (WHO) بیان کرد: برای اولین بار طی چند ماه موارد ابتلا به بیماری کووید-19 در اروپا کاهش پیدا نموده اما آمار فوتی ها افزایش داشته است.

کاهش موارد ابتلا و افزایش فوتی های کرونا در اروپا

با ما سفر کنید و با نرخ تور اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش ایسنا، آمارهای سازمان دنیای بهداشت حاکی از آن است: هفته گذشته برای اولین بار طی مدت بیش از سه ماه تعداد موارد جدید ابتلا به بیماری کووید-19 در اروپا کاهش یافته اما موارد مرگ و میر ناشی از این بیماری در این منطقه فرایند افزایشی خود را داشته است.

طبق اعلام این سازمان در مجموع، طی هفته گذشته نزدیک به چهار میلیون مورد جدید ابتلا به بیماری کووید-19 در سراسر دنیا ثبت شده و در این مدت حدود 60 هزار نفر جان خود را از دست داده اند.

اروپا که تا روز گذشته (سه شنبه) بیش از 15 میلیون مورد ابتلا به کووید-19 را ثبت نموده از جمله مناطقی در دنیا است که بیشترین تلفات و موارد ابتلا به کروناویروس را داشته است.

هفته گذشته 46 درصد از مجموع موارد جدید ابتلا به این بیماری و 49 درصد از موارد فوتی در اروپا گزارش شده است.

با شناسایی 1.84 میلیون مورد جدید ابتلا، موارد ابتلا در اروپا همچنان بالاست هرچند سازمان دنیای بهداشت تاکید نموده است در هفته گذشته برای اولین بار در مدت بیش از سه ماه اروپا شاهد کاهش 10 درصدی آمار هفتگی ابتلا بوده است.

هرچند دراین بازه زمانی بیش از 29 هزار مورد جدید فوت ناشی از کروناویروس در سراسر اروپا گزارش شده که از هفته گذشته افزایش 18 درصدی داشته است.

قاره آمریکا نیز دومین منطقه ای است که بیشترین آمار تلفات و مبتلایان به کووید-19 را در دنیا داشته و فرایند افزایشی ابتلا و مرگ و میر در آن همچنان ادامه دارد.

به گزارش مدیکال اکسپرس، سازمان دنیای بهداشت همچنین اعلام نموده است: تنها منطقه ای که هفته گذشته شاهد کاهش موارد ابتلا و مرگ و میر ناشی از بیماری کووید-19 بوده منطقه جنوب شرق آسیا بوده است.

منبع: عصر ایران
انتشار: 26 آذر 1399 بروزرسانی: 26 آذر 1399 گردآورنده: umeblog.ir شناسه مطلب: 5964

به "کاهش موارد ابتلا و افزایش فوتی های کرونا در اروپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش موارد ابتلا و افزایش فوتی های کرونا در اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید