کرزی: آمریکا مسئول مسائل کنونی افغانستان است

به گزارش یومی بلاگ، رئیس جمهور سابق افغانستان گفت که آمریکا اشتباهات جدی در این کشور مرتکب شده و شرح داد که آمریکا مسئول مسائل کنونی افغانستان است.

کرزی: آمریکا مسئول مسائل کنونی افغانستان است

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، حامد کرزی رئیس جمهور سابق افغانستان با انتقاد از رویکرد جنگ افروزانه آمریکا در این کشور طی دو دهه اخیر شرح داد که واشنگتن اشتباهات جدی را در افغانستان انجام داد و ماموریت نظامی آمریکا در افغانستان را نیز مورد انتقاد قرار داد.

کرزی به العربیه گفت که نیروهای آمریکایی بجای مبارزه با تروریسم از جایی که نشات می گرفت به افغانستان آمد و روستاهای مردم افغانستان را بمباران کردند، مردم افغانستان را دستگیر کردند و این اساس مسائل کنونی ما و همچنین اختلافات من با آمریکا است.

وی افزود: برای آغاز مذاکرات، مهمترین چیز در این توافقنامه خاتمه دادن به درگیری های بین افغان ها، خروج نیروهای آمریکایی و بازگشت افغانستان به مذاکرات بین الافغانی است؛ این ها اصولی است که ما موافق آن هستیم.

کرزی ادامه داد: آرمان ها برای افغانستان یکسان است، ایجاد یک افغانستان صلح آمیز، با ثبات و متحد؛ حال ممکن است در چگونگی عملکرد، نحوه اداره و چگونگی حرکت به سمت آن تفسیرهای مختلفی وجود داشته باشد، این تفاسیر برخی ارزش ها در جامعه است، تفسیر نحوه حرکت به سوی پیشرفت.

رئیس جمهور سابق افغانستان پیش از این نیز تصریح کرده بود که شرایط نگران کننده کنونی افغانستان نتیجه سیاست، عملکرد تحقیرآمیز و تفرقه افکنانه آمریکا در برابر مردم این کشور است.

وی همچنین از مردم افغانستان خواست تا با اتحاد، هوشیاری تمام و با همکاری با یکدیگر دسیسه های خارجی را خنثی کرده و افغانستان را نجات دهند.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 24 مهر 1399 بروزرسانی: 24 مهر 1399 گردآورنده: umeblog.ir شناسه مطلب: 5140

به "کرزی: آمریکا مسئول مسائل کنونی افغانستان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرزی: آمریکا مسئول مسائل کنونی افغانستان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید