کمیسیون اروپا: همچنان با انگلیس اختلافات جدی داریم، دستیابی به توافقی تجاری هنوز معلوم نیست

به گزارش یومی بلاگ، رئیس کمیسیون اروپایی در حالی که دیگر زمان زیادی تا انتها مهلت مقرر برای دستیابی به توافق با انگلیس در مذاکرات برگزیت وجود ندارد، همچنان از اختلافات جدی با لندن اطلاع داد.

کمیسیون اروپا: همچنان با انگلیس اختلافات جدی داریم، دستیابی به توافقی تجاری هنوز معلوم نیست

با ما سفر کنید و با تور ارزان نوروزی اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه راینیشن پست آلمان، حدود پنج هفته مانده تا انگلیس از بازار داخلی اروپا خارج گردد اورزو لا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپایی همچنان دستیابی به توافقی تجاری با لندن را قطعی نمی داند.

وی امروز (چهارشنبه) در سخنانی در مجلس آلمان گفت: من امروز همچنان نمی توانم به شما بگویم که آیا در نهایت توافقی وجود خواهد داشت. روزهای آینده مشخص نماینده است.

فون در لاین بار دیگر بر موارد مورد مناقشه که ماه هاست درباره آن بحث می گردد اشاره نمود که عبارتند از شرایط رقابتی برابر، حقوق ماهیگیری و ابزارهایی برای مجازات نقض توافق نامه های برنامه ریزی شده.

فون در لاین تاکید نمود که همچنان اختلافات بسیار جدی وجود دارد. وی در عین حال گفت: در حالی که زمان کمی در پیش روی ما واقع شده است تمام کوشش خود را خواهیم کرد تا به توافقی دست یابیم. در عین حال ما حاضر نیستیم بقا و دوام بازار داخلی خود را زیر سوال ببریم.

فراکسیون های عظیم مجلس اروپا هم هشدار داده اند که باید به مجلس فرصت کافی برای آنالیز جزئیات توافق احتمالی داده گردد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

در این شرایط نخست وزیر ایرلند هم به انگلیس درباره عواقب عدم توافق تجاری با اروپا هشدار داده است. وی تاکید نمود: برگزیت بدون توافق ویرانگر خواهد بود. انگلیس همچنین باید مراقب باشد تا ثبات سیاسی در ایرلند شمالی را به خطر نیاندازد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

لندن و بروکسل پس از خروج رسمی بریتانیا از اتحادیه اروپا در روز 31 ژانویه امسال میلادی (11 بهمن 98) گفتگوهای دوجانبه بر سر آینده روابط خود را شروع کردند؛ اما به گفته مقامات هر دو طرف تا به حال چندین دور مذاکرات در این باره برای دستیابی به یک توافق به هیچ نتیجه ای نرسیده است.

دوران گذار انگلیس با سرانجام امسال میلادی به اتمام می رسد و بعد از آن انگلیس باید اتحادیه گمرکی و بازار داخلی اروپا را ترک کند.

بدون دستیابی به توافقی در این باره عواقب مالی سختی در انتظار طرفین خواهد بود.

اخیرا دفتر نخست وزیر انگلیس در پیامی خطاب به اروپا با تاکید بر اینکه پیشنهادات بروکسل در مذاکرات برگزیت که تضعیف حق حاکمیت انگلیس را به همراه داشته باشد نخواهد پذیرفت بیان کرد که لندن می تواند بدون توافق تجاری با اروپا هم سر کند.

لندن اعلام نموده که اگر اتحادیه اروپا حق حاکمیت این کشوررا نپذیرد انگلیس با یک شرایط مشابه مناسبات تجاری اتحادیه اروپا با استرالیا رضایت خواهد داد. نخست وزیر انگلیس ابراز اطمینان نموده که کشورش حتی در آن موقع هم شکوفا خواهد شد.

از عظیمترین نکات مورد مناقشه در مذاکرات برگزیت بین اتحادیه اروپا و انگلیس حقوق ماهیگیری و تضمین ها برای رقابت عادلانه است. از محافل دیپلماتیک اتحادیه اروپا شنیده می گردد که پیشنهادهای راه حلی قابل قبولی برای هر دو طرف در این مسائل وجود ندارد.

دیوید فراست، مذاکره نماینده ارشد انگلیس در مذاکرات برگزیت هم اخیرا با اعلام بعضی پیشرفت ها در راستا مذاکرات برای توافق تجاری با اروپا در عین حال همچنان شکست مذاکرات را ممکن دانسته و از شرکت ها خواست خود را برای این سناریو آماده نمایند.

به گفته یکی از اعضای انجمن تجارت انگلیس و آمریکا دیگر این موضوع برای لندن مهم نیست چرا که به توافقات زیادی با کشورهای دیگر دست یافته است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 3 دی 1399 بروزرسانی: 3 دی 1399 گردآورنده: umeblog.ir شناسه مطلب: 6043

به "کمیسیون اروپا: همچنان با انگلیس اختلافات جدی داریم، دستیابی به توافقی تجاری هنوز معلوم نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کمیسیون اروپا: همچنان با انگلیس اختلافات جدی داریم، دستیابی به توافقی تجاری هنوز معلوم نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید