5 تا از بهترین کشورها و شهرهای اروپا شرقی

به گزارش یومی بلاگ، کشورهای اروپا شرقی معمولا به دلیل محبوبیت اروپا غربی کمتر مورد توجه قرار می گیرند. اما باید گفت فرهنگ غنی، معماری زیبا، مهم ترین دلایلی هستند که اروپا شرقی را یک مقصد بی نظیر و ارزان معرفی می نمایند.

5 تا از بهترین کشورها و شهرهای اروپا شرقی

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با سفر به ایتالیا در زمستان همراه شوید و از شهرهای زیبای رم، فلورانس و ونیز شهر روی آب دیدن کنید و بنای کولوسئوم را ببینید.

خبرنگاران - در اینجا به معرفی بعضی از این کشورها می پردازیم:

1. بوداپست، مجارستان

جادوی بوداپست نهفته در معماری خیره نماینده آن و سازه هایی با ظاهر افسانه ای مانند Neo-Gothic Fishermans Bastion، قلعه قرون وسطایی Buda و کلیسا St. Stephens Basilica است. علاوه بر آن هزینه بلیط و اقامت بسیار کمتر از بازدید شهرهایی مانند رم و پاریس است.

2. پراگ، جمهوری چک

از قلعه معروف پراگ تا میدان Old Town، پایتخت کشور چک دارای تاریخ و معماری است که رقیب هر شهر اروپایی بوده و مکان های دیدنی بسیاری مانند کلیسای جامع سنت ویتوس و ساعت نجومی دارد.

3. مونتنگرو

مونتنگرو تنها حدود 8500 کیلومتر مربع است اما در این مساحت نسبتا کوچک، جذابیت های بسیاری وجود دارد. سواحل نفسگیر، شهرهای قرون وسطایی و کوه های باشکوه در این کشور منتظر بازدیدنمایندگان هستند. در این کشور می توان از آبهای شگفت انگیز مدیترانه ای و یا کلیساهای سنگی دیدن کرد.

4. مولدووا

با مناطق دست نخورده و بکر فراوان، مولدووا یک گوهر پنهان در اروپا شرقی بشمار می رود. مسافران می توانند از مجتمع های سنگی و رودخانه Rout که قدمت آن به هزاران سال پیش باز می گردد و خانه صومعه هااست٬ دیدن نمایند.

5. کراکو، لهستان

کراکو معمولا به عنوان پایتخت فرهنگی لهستان شناخته می گردد و می توان بیشتر مدت سفر را در بازار اصلی این شهر که جزء بزرگترین بازارهای دنیا است طی کرد. اما بهتر است از جاذبه های منحصر به فرد آن مانند موزه Stained Glass و مرکز خرید Sukiennice غافل نشد.

منابع : travel.usnews.com

worldofwanderlust.com

منبع: چمدان
انتشار: 23 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: umeblog.ir شناسه مطلب: 2407

به "5 تا از بهترین کشورها و شهرهای اروپا شرقی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 تا از بهترین کشورها و شهرهای اروپا شرقی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید