55 میلیون تومان سود متقاضیان مسکن پرید!

به گزارش یومی بلاگ، اگر مردان مجرد متقاضی مسکن دولتی در زمان تحویل واحدهای مسکونی خود متاهل نباشند، آورده اولیه آنها بدون سود بازگردانده می گردد. در واقع 150 میلیون تومان آورده اولیه متقاضیان حداقل دو سال بدون سود نزد دولت می ماند. اگر این مبلغ در بانک سپرده گذاری گردد، 55 میلیون تومان سود به آن تعلق می گیرد.

55 میلیون تومان سود متقاضیان مسکن پرید!

به گزارش بلاگ خبرنگاران، مردان مجرد بالای 23 سال تا سرانجام سال فرصت دارند که در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام نمایند. شرط اصلی برای این گروه از متقاضیان مسکن دولتی این است که در زمان تحویل واحدهای مسکونی خود متاهل باشند. اگر مردان مجرد این شرط را رعایت ننمایند، دو اتفاق منتظر آنهاست.

روال این است که اگر افراد متاهل نشده باشند، پول و آورده اولیه به آنها بازگردانده گردد. اما اگر واحد مورد نظر متقاضی واجد شرایط نداشته باشد، قیمت واقعی زمین و بدون در نظر گرفتن تخفیفات دولتی از فرد گرفته می گردد. در واقع آن واحد با قیمت کارشناسی شده به مجرد ثبت نام نموده تحویل داده می گردد.

معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام نموده است که موقع پرداخت آورده اولیه متقاضیان مجرد، سودی پرداخت نمی گردد. این امکان قبلا در طرح های مسکن دولتی وجود داشت که اگر متقاضی در میانه راه منصرف می شد، می توانست آورده اولیه خود را با سود دریافت کند.

سود آورده اولیه چقدر است؟

وزیر راه و شهرسازی مقدار آورده نقدی متقاضیان مسکن دولتی را 150 میلیون تومان خاطرنشان کرد. اما معاون وزیر راه اعلام نموده که به این مبلغ هیچگونه سودی تعلق نمی گیرد، یعنی دو سال یا بیشتر پول متقاضی نزد دولت باقی می ماند.

اگر فردی 150 میلیون تومان را به صورت سپرده دو ساله در بانک سپرده گذاری کند به آن سود 18 درصد تعلق می گیرد.

در واقع فرد بعد از دو سال حدود 55 میلیون تومان سود دریافت می نماید. اما اگر مجردی در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کند و در زمان تحویل متاهل نباشد، پس از گذشت دو سال هیچ گونه سودی به آورده او تعلق نمی گیرد.

منبع: بلاگ دیوار
انتشار: 7 مرداد 1401 بروزرسانی: 7 مرداد 1401 گردآورنده: umeblog.ir شناسه مطلب: 10654

به "55 میلیون تومان سود متقاضیان مسکن پرید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "55 میلیون تومان سود متقاضیان مسکن پرید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید