9 راه برای انگیزه بخشی بیشتر به کارمندانتان

به گزارش یومی بلاگ، در پس هر کسب وکار بزرگ، گروه بزرگی از رهبران هستند که روزانه تلاش می کنند برای کارمندان بااستعداد خود انگیزه ایجاد کنند، آن ها را ترغیب و از آن ها حمایت کنند. اگر کسب وکار شما فاقد رهبران قدرتمند باشد، شما می توانید مطمئن باشید که شرکت تان با ضعف عملکرد فردی، روحیه ضعیف، بدنامی در حوزه صنعت مورد فعالیت و رقم بالای گردش کارمندان یا همان ترک خدمت و جایگزینی آن ها (Employee Turnover) دست وپنجه نرم خواهد کرد.

9 راه برای انگیزه بخشی بیشتر به کارمندانتان

به گزارش دنیای اقتصاد به نقل از Hbr، شما جهت کمک به شکوفا شدن نام تجاری خود با گذشت هر سال، باید برای انگیزه بخشی به گروه تان هدف گذاری کرده و به آنان کمک کنید تا اشتیاق و وفاداری خود را نسبت به برند افزایش دهند.

اگر می خواهید رهبر سازمانی با اثرگذاری بیشتر باشید، 9 راهی را که از طریق آن ها می توانید از گروه خود حمایت کنید، بخوانید.

1- مرتبا در گروه خود حضور پیدا کنید

مرتکب این خطا نشوید که تنها در زمان رویارویی یک گروه یا دپارتمان با بحران با آن ها ملاقات کنید. اگر یک گروه را برای عهده داری و انجام یک پروژه به مدت یک یا دو ماه رها کنید و در سرانجام برای مرور آن پروژه به گروه مراجعه کنید، بازخورد منفی تان یا این عدم توجه شما در طول مدت انجام پروژه می تواند روحیه گروه را خراب کند.

شما باید در عین اینکه از مدیریت ذره بینی و ورود به جزئیات حذر می کنید، به طور منظم با کارمندان خود در ارتباط باشید تا اگر مسئله ای دارند آن را شناسایی کنید، کیفیت انجام پروژه ها را بررسی کنید و هرگونه حمایت و راهنمایی که ممکن است آن ها برای تحویل پروژه در موعد مقرر یا کسب رضایت مشتری نیاز دارند، را ارائه دهید.

2- نحوه تقسیم مسوولیت ها را اعلام کنید

قصور در محول کردن مسئولیت ها و اعلام آن ها در یک گروه می تواند منجر به سردرگمی و تضاد شود. برای اطمینان از اینکه همه اعضای گروه در جریان امور هستند، علاوه بر اینکه مسئولیت هر یک از اعضا را با خودشان در میان می گذارید، باید مسئولیت های سایر اعضای گروه را نیز اطلاع رسانی کنید. با شفاف سازی درباره نقش افراد گروه می توانید ضمن حمایت از یک فرهنگ مثبت سازمانی، کارمندانی با ویژگی های متفاوت را نیز توانمند سازید.

3- مهارت های کارمندانتان را توسعه دهید

تقویت دانش و تجربیات اعضای گروه تان با فراهم آوردن فرصت های مختلف برای یادگیری، ضروری است. اگر نتوانید دوره هایی را برای کمک به افراد در جهت توسعه مهارت هایشان پیشنهاد کنید، ممکن است آن ها در نقش خود دچار کمبود اعتماد به نفس شده و هرگز نتوانند تمام توانمندی های بالقوه خود در محیط کار را به منصه ظهور برسانند.

در جهت رشد کسب وکارتان، تقویت روحیه و اطمینان از وفاداری کارکنان به نام تجاری شما، باید به دنبال فرصت هایی برای افزایش مهارت های آن ها باشید. برای نمونه، اگر یکی از کارکنان شما که مدرک کارشناسی یا مدارک پایین تری در زمینه ریاضیات، علوم کامپیوتر، علوم داده یا مهندسی دارد، مدرک یک دوره آنلاین تحلیلی را کسب کند؛ هم کارمندتان و هم کسب وکار شما از این مساله سود خواهند برد. در نتیجه آن ها می توانند با توجه به جایگاه شغلی خود عملکرد بهتری داشته باشند؛ مثلا در این نمونه می توانند داده ها را به شکلی موثر ارزیابی و برآورد کرده تا پیش بینی ها و تصاویر صحیحی از کسب وکار ارائه کنند و همچنین راه چاره های مناسب را شناسایی کنند.

4- گروه خود را سر ذوق آورید

رهبران پیروز اهمیت نیرو بخشیدن به گروه در محیط کار را می دانند. شما باید برای حمایت از جاه طلبی کارمند خود و رشد سازمانتان، هر روز برای روحیه بخشیدن به اعضای گروه هدف گذاری کنید.

برای مثال شما باید:

  • آن ها را ترغیب کنید تا یک مسئولیت را به صورت تام و کامل بپذیرند
  • محفلی را برای کارمندان فراهم کنید که ایده ها و نظراتشان را بیان کنند
  • فرصت ارتقا، انجام پروژه، گذراندن دوره آموزشی یا برنامه پشتیبانی و پرورش (Mentorship Program) را به شکلی برابر به همه اعضای گروه پیشنهاد دهید

با اختصاص دادن موقعیتی به کارمندان برای ابراز نظرات در کسب وکار و همچنین فراهم آوردن فرصت های شغلی منصفانه و تشویق و پروردن روحیه مسوولیت پذیری، در مقابل روحیه بالا در کارمندان، سطوح بالاتری از بهره وری در عملکرد آن ها و حاشیه سود بیشتری را به عنوان پاداش دریافت خواهید کرد.

5- ارتباطات ایجاد کنید

هر صاحب کسب وکاری که بخواهد همکاری های داخل سازمانی را تقویت کند، رضایت کارمندان را بهبود بخشد و کارآیی را افزایش دهد، باید در جهت ایجاد روابط خوب میان کارکنان در سازمان هدف گذاری کند.

ایجاد روابط محبت آمیز با همکاران می تواند باعث شود روزانه کارمندان در محیط کار راضی تر باشند، کار های گروهی بیشتری شکل گیرد و محیط کاری مثبتی ایجاد شود؛ بنابراین پذیرای فعالیت های گروه محور باشید، میهمانی های سرگرم کننده در خارج از دفتر ترتیب دهید و ارتباط رو در رو و مستقیم میان دپارتمان های مختلف را تقویت کنید.

6- کارمندانتان را راهبری (Coaching) کنید

اگر یکی از کارمندانتان با یک امر مهم یا ضعف عملکردی دست و پنجه نرم می کند، شما باید جلسه ای فردی با وی ترتیب دهید تا به این مساله رسیدگی کنید. یک مکالمه غیررسمی نه تنها به شما کمک می کند که نحوه رویارویی کارمندان با امور را شناسایی کنید بلکه می توانید به شکل صحیحی از راهبری، ضعف های آنان را به قوت بدل کنید.

بنشینید و از آن ها بپرسید علت اینکه با یک پروژه یا جنبه ای از شغل شان در حال کشمکش هستند، چیست؛ سپس شما می توانید قدم های بعدی که باید برای اتمام مساله با آسودگی بردارند، را تشخیص دهید. این شیوه می تواند یک ایفاکننده عملکرد ضعیف را به یکی از دارایی های ارزشمند کسب وکارتان تبدیل کند.

7- کسب دستاورد ها را تصدیق کنید

بسکمک از صاحبان کسب وکار و مدیران در مظان این اتهام هستند که تنها زمانی به گروه خود بازخورد می دهند که مساله ای برای انتقاد کردن وجود دارد. متاسفانه این مساله می تواند انگیزه و اشتیاق کارکنان نسبت به برند کسب وکار را کاهش دهد. شما باید علاوه بر ارائه نقدها سازنده، در موقعیت های مقتضی به پرسنل تلاشگر خود بازخورد های مثبت نیز بدهید.

تصدیق پیروزیت ها و قدردانی از آن ها نه تنها موجب می شود یک کارمند در یک کسب وکار شاد تر باشد بلکه می تواند اعتماد به نفس او در آن موقعیت شغلی را تقویت کند. با در پیش دریافت این رویکرد، احتمالا افراد بیشتر تلاش می کنند تا بتوانند در دپارتمان خود برجسته شوند.

شما می توانید با روش های گوناگونی، از دستاورد های کارمندان خود تجلیل کنید:

  • شخصا از آن ها تشکر کنید
  • پیروزیت های آنان را در خبرنامه شرکت برجسته سازید
  • از آن ها با یک هدیه تشکر کنید
  • برای آن ها جایزه نقدی فراهم کنید

8- تعارضات را به سرعت مدیریت کنید

تعارضات هر از گاهی در محیط کار اتفاق می افتند. اگر شما سعی کنید مسئله ای را نادیده بگیرید، اطمینان داشته باشید که مشاجرات داخلی بر بهره وری و ارتباطات در سازمان تاثیر می گذارند و فضایی منفی را برای بسکمک از کارکنان ایجاد خواهند کرد. به همین دلیل ضروری است هر پیشامدی در اسرع وقت مدیریت شود، چراکه مانع از کنترل خارج شدن آن خواهد شد. با به کارگیری این راهبرد، شما می توانید به کارمندان خود کمک کنید که از مشاجرات عبور کنند تا بتوانند صددرصد توجه خود را به وظایفشان معطوف کنند.

9- افرادتان را در عمل رهبری کنید

اگر شما می خواهید به کارکنانتان انگیزه دهید که سخت تر کار کرده و به اهداف خود دست پیدا کنند، باید در عمل نمونه ای از این تلاش برای آن ها باشید. اگر شما دیر سر کار حاضر شوید، به مشتریان دروغ بگویید و پشت میز کارتان مشغول تماس های تلفنی شخصی باشید، آن ها نیز به این باور می رسند که می توان این گونه بود. در نتیجه آن ها به کسب رضایت مشتریان، دستیابی به هدف گذاری هایشان یا طی کردن پله های ترقی در کسب وکار کمتر تمایل خواهند داشت؛ بنابراین اگر می خواهید گروهی متشکل از متخصصان با انگیزه و سخت کوش ایجاد کنید، باید هر روز عملا تعهد، صداقت و رفتار حرفه ای را برای افرادتان مجسم سازید؛ چرا که این امر باعث می شود دیگران بخواهند پا جای پای شما بگذارند.

منبع: فرارو
انتشار: 24 آذر 1399 بروزرسانی: 24 آذر 1399 گردآورنده: umeblog.ir شناسه مطلب: 5946

به "9 راه برای انگیزه بخشی بیشتر به کارمندانتان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "9 راه برای انگیزه بخشی بیشتر به کارمندانتان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید