آمار فارغ التحصیلان شاغل در مشاغل نامرتبط اعلام می گردد

به گزارش یومی بلاگ، به نقل از مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، جلسه 261 کمیسیون علمی و فناوری دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار گردید. در این جلسه گزارشی از سیاست های اشتغال دانش آموختگان ارائه شد.

آمار فارغ التحصیلان شاغل در مشاغل نامرتبط اعلام می گردد

در این گزارش با اشاره به اطلاعات مرکز آمار ایران مبنی بر اینکه 42 درصد از بیکاران دارای تحصیلات دانشگاهی بوده اند، اعلام شد در حالی که نرخ بیکاری در کشور حدود 12 درصد است، این نرخ در میان فارغ التحصیلان دانشگاه ها به 20 درصد می رسد.

پس از ارائه این گزارش، اعضاء به بیان نظرات و پیشنهادهای خود پرداختند؛ که اهم آن می توان به بهره گیری از تجربیات سایر کشورها در راستای راهنمایی تحصیلی و اشتغال دانش آموختگان، بازتعریف مفاهیم موجود در نظام آموزش عالی کشور، و راه اندازی دوره های کوتاه مدت مهارت آموزی ویژه فارغ التحصیلان دانشگاه ها، اشاره نمود.

همچنین، احصاء و تحلیل آمار فارغ التحصیلان شاغل در مشاغل نامرتبط با رشته تحصیلی آنان، توجه به آمایش سرزمینی در راستای توسعه آموزشی، احتیاج به برنامه ریزی در زمینه ایجاد اشتغال هدفمند براساس ظرفیت های مغفول مانده در کشور و فعال کردن فضای کسب و کار و ایجاد بازارهای فعال در حوزه فناوری های دارای اولویت، از دیگر پیشنهاداتی بود که مطرح شد.

منبع: ویکی گرام
انتشار: 11 دی 1399 بروزرسانی: 11 دی 1399 گردآورنده: umeblog.ir شناسه مطلب: 6123

به "آمار فارغ التحصیلان شاغل در مشاغل نامرتبط اعلام می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمار فارغ التحصیلان شاغل در مشاغل نامرتبط اعلام می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید