استقبال از هیات زیمبابوه ضرورت داشت؟

به گزارش یومی بلاگ، روزنامه اطلاعات نوشت: در حالی که دنیا در هراس از انتشار سویه تازه و خطرناک ویروس کرونا موسوم به اُمیکرون تدابیر شدیدی را برای جلوگیری از ورود مسافر از آفریقا اتخاذ نموده، مقامات مالی دولت دیروز میزبان هیأت هایی از کشورهای آفریقایی بودند که این ویروس در آنجا شیوع یافته است.

استقبال از هیات زیمبابوه ضرورت داشت؟

دیروز همزمان مقاماتی از کشور زیمبابوه و مالی در ایران حضور یافتند که اولی با مقامات وزارت تعاون دومی با سازمان نظام مهندسی معدن دیدار و دیدار کردند.

نگاهی به محتوا و دلیل دیدارها، غیر ضروری و قابل لغو شدن آن را کاملاً نشان می دهد و ورود این هیأت ها در اوج انتشار سویه اُمیکرون سوالاتی جدی برای تداوم بی تدبیری در بستن به موقع مرزهای کشور و ناهماهنگی بین دستگاه های مسئول ایجاد می نماید که ممکن است به قیمت جان بسیاری از شهروندان و رقم خوردن موج های نو شیوع کرونا تمام گردد.

سؤال این است که مثلاً نمی شد تبادل نظر درباره توسعه روابط مالی با زیمباوه - کشوری که از سوی ایران و تمام کشورهای دنیا به خاطر شیوع اُمیکرون ممنوع السفر شده است را به زمانی دیگر موکول کرد؟ یا امضای تفاهم نامه معدنی میان ایران و کشور مالی اقدامی فوری بود که مثلاً با لغو سفر، ضربه ای به منافع ملی بزند؟ ناهماهنگی میان دستگاه ها تا بدانجاست که همزمان با ورود این هیأت های آفریقایی به تهران، سازمان هواپیمایی کشوری ممنوعیت های مستقیم و غیرمستقیم سفر به کشورهای آفریقایی را اعلام نموده، اما باز سفر هیأت های زیمبابوه و مالی اجرا شده است.

مروری در اخبار نشان می دهد هراس از انتشار سویه نو کرونا، نشست وزرای عضو سازمان تجارت دنیای به عنوان بزرگترین رویداد تجاری دنیا را در دقایق آخر لغو نموده و 169 کشور از سفر به ژنو منصرف شده اند، آن گاه در کشور ما یک چنین غفلت هایی صورت می گیرد با وجود آنکه سویه اُمیکرون از پنج شنبه هفته قبل در دنیا شیوع یافته و فرصت کافی برای لغو سفر این هیأت ها وجود داشته، اما باز هم دستگاه های مسئول در دقایق آخر این سفرها را لغو ننموده اند. چرا؟

منبع: فرارو
انتشار: 17 دی 1400 بروزرسانی: 17 دی 1400 گردآورنده: umeblog.ir شناسه مطلب: 8914

به "استقبال از هیات زیمبابوه ضرورت داشت؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استقبال از هیات زیمبابوه ضرورت داشت؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید