افزایش 40 درصدی قیمت دارو های گیاهی

به گزارش یومی بلاگ، نائب رئیس انجمن داروسازان کمبود منابع ارزی را عامل کمبود دارو در کشور دانست و افزایش 30 تا 40 درصدی قیمت دارو های گیاهی و افزایش 5 تا 6 برابری قیمت دارو های خارجی را نیز پیش بینی کرد.

افزایش 40 درصدی قیمت دارو های گیاهی

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، علی فاطمی نائب رئیس انجمن داروسازان با برنامه صبح و مصاحبه رادیو مصاحبه در رابطه با دلیل اصلی افزایش قیمت دارو مصاحبه کرد.

وی کمبود منابع ارزی را عامل کمبود دارو در کشور دانست و اضافه کرد: دارو های خارجی و مواد اولیه مورد احتیاج برای فراوری دارو باید با ارز 4200 تومانی تأمین شوند، اما از آنجایی که دولت در اعتبارات و بودجه خود دچار مشکل است پیروز به تامین و تزریق ارز مورد احتیاج به صنعت دارو نشد و همین موضوع کمبود دارو را رقم زد.

فاطمی یادآورشد: دولت برای سال 1401 پیش بینی نموده بود که ارز نیمایی به دارو تخصیص پیدا کند و ما به التفاوت آن هم به سازمان های بیمه پرداخت گردد.

نائب رئیس انجمن داروسازان افزایش 30 تا 40 درصدی قیمت دارو های گیاهی و افزایش 5 تا 6 برابری قیمت دارو های خارجی را پیش بینی کرد و گفت: البته مجلس برآورد نموده که بین 80 تا 100 هزار میلیارد تومان بودجه احتیاج داریم که به سازمان های بیمه تخصیص داده گردد و فشاری به مردم وارد نگردد، اما در کشور ما اول گرانی اتفاق می افتد و بعد از سازمان های بیمه حمایت می گردد.

وی با بیان اینکه سازمان های بیمه گر حدود یک سوم هزینه دارو را پرداخت می نمایند گفت: این درحالیست که سازمان های بیمه گر باید بالای 70 درصد از هزینه دارو را بپردازند تا پرداختی از جیب بیمار کاهش پیدا کند، اما این اتفاق نمیفتد و زمانی هم که کارخانه های داروسازی با کمبود منابع روبرو شوند ممکن است خطوط فراوریشان متوقف و کمبود دارو ایجاد گردد.

فاطمی در مصاحبه با رادیو مصاحبه تقویت سازمان های بیمه برای پوشش هزینه های دارویی بیماران را ضروری خواند و بر آن تأکید کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 9 تیر 1401 بروزرسانی: 9 تیر 1401 گردآورنده: umeblog.ir شناسه مطلب: 10348

به "افزایش 40 درصدی قیمت دارو های گیاهی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش 40 درصدی قیمت دارو های گیاهی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید