اینستکس با تراکنش اندک دردی دوا نمی کند

به گزارش یومی بلاگ، عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی اعتقاد دارد اولین تراکنش اقتصادی اینستکس اندک بوده و در راستای کاهش فشار افکار عمومی جهان اجرا شده است

اینستکس با تراکنش اندک دردی دوا نمی کند

به گزارش کروه سیاسی خبرگزاری خبرنگاران، جلیل رحیمی دنیا آبادی با اشاره به اولین تراکنش اقتصادی میان ایران و اروپا در چارچوب اینستکس به ارزش تقریبی 500 هزار یورو، گفت: حجم گردش اقتصادی اتفاق افتاده اصلاً قابل تأمل و توجه نیست.

نماینده مردم تربت جام، تایباد و باخرز در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در واقع تناسبی بین توافق انجام شده از سوی کشورهای اروپایی و تهران برای شکل گیری کانال مستقل اقتصادی موسوم به اینستکس وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه تحریم های اعمال شده علیه جمهوری اسلامی ایران فراتر از چارچوب اینستکس است، ادامه داد: در واقع آمریکایی ها با خروج یک جانبه از برجام و افزایش فشار سیاسی به اروپا کوشش می نمایند زمینه تشدید تحریم ها را فراهم نمایند و این در حالیست که کانال اقتصادی مستقل با اروپا باید این تحریم ها را لغو و خنثی می کرد.

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه امروزه شاهد شکل گیری فشار افکار عمومی در راستای لغو تحریم های دارویی ایالات متحده علیه کشورها از جمله ایران هستیم، توضیح داد: بنابراین می توان گفت این اقدام برای کاهش فشار افکار عمومی است تا اروپایی ها اعلام نمایند به یاری های بشردوستانه انجام می دهند.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ایران از هر اقدام مثبتی در راستای لغو تحریم ها استقبال می نماید، اظهار داشت: این مهم در حالیست که ظلم انجام شده از سوی غربی ها در حافظه تاریخی مردم ایران باقی خواهد ماند زیرا تراکنش اقتصادی اندک اتفاق افتاده دردی را دوا نخواهد کرد.

انتهای پیغام/4129/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 6 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: umeblog.ir شناسه مطلب: 3662

به "اینستکس با تراکنش اندک دردی دوا نمی کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اینستکس با تراکنش اندک دردی دوا نمی کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید