برگزاری همایش پزشکی با استفاده از لوگوی فدراسیون فوتبال؛ با مجوز یا بدون مجوز؟

به گزارش یومی بلاگ، در همایشی پزشکی که رئیس کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال در آن حضور داشته، از لوگوی فدراسیون استفاده شده و معین نیست آیا مجوزی برای این کار وجود داشته یا نه.

برگزاری همایش پزشکی با استفاده از لوگوی فدراسیون فوتبال؛ با مجوز یا بدون مجوز؟

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرنگاران، اخیراً همایشی با عنوان هفتمین همایش مکمل های غذایی و رژیمی در هتل المپیک برگزار گردید. همایشی که روز آدینه 6 اردیبهشت 98 افتتاحیه آن و دکتر توحید سیف برقی، رئیس کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال نیز یکی از سخنران های مراسم و البته از متولیان آن بود. آنچه در این بین به چشم می خورد، استفاده از لوگوی فدراسیون فوتبال در پوسترهای تبلیغاتی این نمایش و اعتبار بخشیدن به آن از این طریق است.

در این مطلب برگزاری این همایش و مفید بودن آن در بحث مکمل های غذایی و رژیمی، مورد اشاره نیست. مسلماً وقتی چنین همایشی با حمایت های انجمن ها و سازمان های مربوط برگزار می گردد، از نظر فنی صندلی خود را دارد، اما آنچه اهمیت دارد، استفاده از لوگوی فدراسیون فوتبال است که همایش را اعتبار بخش می نماید و البته تبلیغی گسترده برای آن می گردد. در این بین اگر فدراسیون فوتبال بتواند از این راه به درآمدزایی برسد و به وسیله لوگوی خود به بخش مالی فدراسیون یاری گردد، باز هم جای تحسین دارد. برای استفاده از لوگوی فدراسیون فوتبال در چنین همایش هایی که مسلماً همراه با درآمد است، احتیاج به دریافت مجوز از فدراسیون فوتبال و کمیته بازاریابی آن است. مجوزی که به نظر می رسد در این همایش کسب نشده و بدون توجه به حق حق امتیاز این لوگو برای همایش مورد استفاده قرار گرفته است.

در مورد اینکه آیا فدراسیون فوتبال برای استفاده از لوگوی خود مجوزی به مسئولان این همایش داده یا نه، سعی کردیم با مسئولان رسمی فدراسیون فوتبال تماس برقرار کنیم. تماس با راهنمایی ممبینی، رئیس کمیته بازاریابی و ابراهیم شکوری، سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال بدون پاسخ ماند. با این حال یک منبع مطلع در امور بازاریابی فدراسیون فوتبال بدون اینکه بخواهد نامش فاش گردد در مورد اینکه آیا مسئولان برگزاری این همایش برای درج لوگوی فدراسیون فوتبال مجوزی دریافت نموده بودند، به خبرنگار خبرنگاران گفت: در این خصوص به آنها (مسئولان برگزاری همایش) گفته شده بود، اما چون دکتر سیف برقی رئیس کمیته پزشکی از متولیان بود و درخواست داده بود، کارها را انجام داده است. با این حال به آنها گفته شده است که کار بازاریابی انجام ندهند.

وی ادامه داد: در نهایت باید طبق پروتکل مجوز می دریافتد. دفعات دیگر اصلاً اجازه برگزاری داده نمی گردد و این بار هم چون در برگزاری بودند، مقابل آنها گرفته نشد. با این حال به آنها نامه زده شده که نمی توانید این همایش را با لوگوی فدراسیون برگزار کنید. همه این کارها صورت گرفته است.

این فرد در واکنش به این سؤال که پس اگر چنین باشد هرکسی از لوگوی فدراسیون استفاده می نماید و بعد گفته می گردد چون همایش در حال برگزاری است مقابل آنها گرفته نمی گردد، گفت: خیر، چون دکتر سیف برقی در این همایش حضور داشت و برای استفاده از لوگو هم نامه نگاری نموده بود، شرایط فرق داشت. دلیل صادر نشدن مجوز هم فکر می کنم به خاطر تعطیلات عید و طی نشدن سیکل اداری بود، اما به آنها نامه زده شده که دفعات بعدی از لوگوی فدراسیون بدون صدور مجوز استفاده نکنند. چون آنها همه کارها را انجام داده و محل برگزاری همایش را هم هماهنگ نموده بودند، شرایط فرق داشت. با این حال نامه ای آمده که از اردیبهشت ماه دیگر نمی توانند چنین کاری انجام بدهند و این همایش هم آخرین مسئله بود و بعد از این کسی نمی تواند از لوگو استفاده کند. به دکتر سیف برقی هم از طرف دبیرکلی نامه زده شده که دیگر چنین کاری را تکرار نکند. گویا ابتدا هم اعلام شده بود که رونمایی از کتاب دکتر سیف برقی است و ظاهراً او کتابی هم نوشته و حتی برای استفاده از لوگو در رونمایی از کتاب هم گفته شده بود باید از کمیته بازاریابی مجوز گرفته گردد.

پس از مطمئن شدن از این مسئله که دکتر سیف برقی برای استفاده از لوگوی فدراسیون در این همایش مجوزی دریافت ننموده، با او تماس گرفتیم تا در این خصوص نظر رئیس کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال را جویا شویم. سیف برقی در مورد استفاده از لوگوی فدراسیون فوتبال در هفتمین همایش مکمل های غذایی و رژیمی گفت: استفاده از لوگو چه ایرادی داشته است؟

رئیس کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال در واکنش به این مسئله که گفته شده استفاده از این لوگو بدون دریافت مجوز بوده است، گفت: من نامه استفاده از لوگو را به دبیرکل زده ام، اما اجازه بدهید در این خصوص بازهم سؤال کنم. احتمالاً این مسئله را ارجاع داده اند. چون این همایش مهمی در سطح کشور بود که وزارت ورزش و جوانان و وزارت بهداشت در کنار هم بودند، باید این کار انجام می شد. بازهم اجازه بدهید من در این خصوص از کمیته بازاریابی سؤال کنم و بار دیگر تماس بگیرد تا در این باره حرف بزنم.

خبرنگار خبرنگاران پس از صورت دریافت این صحبت ها از سوی دکتر سیف برقی و پیگیری هایی که او از بخش بازاریابی فدراسیون فوتبال داشت، بار دیگر با وی تماس گرفت. رئیس کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال این بار تصمیم گرفت صحبتی نکند.

با این حال تعیین نیست که آیا مجوزی برای استفاده از لوگوی فدراسیون فوتبال صادر شده است یا نه. فدراسیونی که اجازه می دهد از لوگوی آن استفاده گردد، بدون اینکه آورده ای برای این فدراسیون داشته باشد، احتیاج به افراد قوی تری در بخش مالی دارد. همچنین باید تعیین گردد که آیا سیف برقی بدون دریافت مجوز حتی فقط در صورت استفاده از لوگوی فدراسیون در این همایش، استفاده دیگری از صندلی شغلی خود نموده است یا نه.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 24 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: umeblog.ir شناسه مطلب: 255

به "برگزاری همایش پزشکی با استفاده از لوگوی فدراسیون فوتبال؛ با مجوز یا بدون مجوز؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری همایش پزشکی با استفاده از لوگوی فدراسیون فوتبال؛ با مجوز یا بدون مجوز؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید