بیرانوند: اشتغال در فضای مجازی از ضرورت های انکارناپذیر کسب و کار است

به گزارش یومی بلاگ، سرپرست معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: اشتغال در فضای مجازی، از ضرورت های انکارناپذیر حوزه کسب و کار است.

بیرانوند: اشتغال در فضای مجازی از ضرورت های انکارناپذیر کسب و کار است

به گزارش گروه مالی خبرنگاران به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، محمود کریمی بیرانوند در نشست با کارآفرینان استان گیلان گفت: در همه کشور های جهان توسعه پلتفرم ها و ایجاد مشاغل خانگی به وسیله فضای مجازی، توسعه پیدا نموده است.

وی اضافه نمود: در کشور ما بسیاری از کسب و کار های فراوریی، توزیعی و خدماتی با فضای مجازی ارتباط دارند.

سرپرست معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در هشتاد و دومین نشست شورای اشتغال، به پیشنهاد وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، قرار بر تخصیص سهمیه اشتغال برای این وزارتخانه شد.

وی یادآور شد: یکی دیگر از مهمترین مسائل در حوزه اشتغال پایدار، تامین بازار برای فروش فراوری است که این ظرفیت دراستان های مرزی محقق نشده است.

کریمی بیرانوند توضیح داد: بزرگ ترین مزیت استان های مرزی تبدیل شدن به پایانه صادراتی مرزی است و باید پشتیبان فراوری کشور باشند.

سرپرست معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: باید موضوع اشتغال به دغدغه همگانی دستگاه های حاکمیتی و نهاد های مردمی تبدیل گردد. هرقدر شکاف میان حاکمیت و ذی نفعان کمتر گردد اثرگذاری سیاست های کلان نیز بیشتر می گردد.

وی با بیان این که طی چند ماه اخیر این رویکرد را همیشه مدنظر قرار داده ایم، اظهار کرد: طی این مدت با سفر به 10 استان، نشست های زیادی با مخاطبین مشاغل مختلف برگزار نموده ایم.

کریمی بیرانوند با بیان این که باید سالی یک میلیون شغل ایجاد گردد، گفت: اگر این امر محقق نگردد مسائل به روال سابق باقی می ماند.

سرپرست معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید نمود: باید هر دستگاه حاکمیتی و نهاد مردمی جایگاه و نقش خود را در حل موضوع اشتغال و بیکاری بداند و اقدامات لازم را برای حمایت از آن نقش انجام دهد.

کریمی بیرانوند زنجیره کسب و کار دریایی را در روستا های گیلان ضعیف دانست و گفت: باید ایجاد اشتغال با تکیه بر منابع بومی هر منطقه باشد.

وی افزود: دراستان گیلان با توجه به ظرفیت داخلی و استفاده از ظرفیت کشور های همسایه به صورت خاص می توان ضرر کسب و کار ها را تا حدی جبران کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 18 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 18 اردیبهشت 1401 گردآورنده: umeblog.ir شناسه مطلب: 9818

به "بیرانوند: اشتغال در فضای مجازی از ضرورت های انکارناپذیر کسب و کار است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیرانوند: اشتغال در فضای مجازی از ضرورت های انکارناپذیر کسب و کار است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید