ثبت نام کلاس اولی ها در مدارس کردستان شروع شد

به گزارش یومی بلاگ، معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش کردستان با اشاره به شروع ثبت نام دانش آموزان پایه اول گفت: پیش بینی می گردد بیش از 28 هزار و 500 دانش آموز برای این پایه تحصیلی در استان ثبت نام نمایند.

ثبت نام کلاس اولی ها در مدارس کردستان شروع شد

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی مدارو، کالج ها و دانشگاه های کانادا انتخاب کنید.

به گزارش خبرنگاران آنلاین، صدیقه عبداللهی شنبه صوم خرداد در گفت وگو با خبرنگار ایرنا گفت: ثبت نام تمام نوآموزان دوره پیش دبستان و دانش آموزان دبستان از روز پنج شنبه اول خرداد در تمام مدارس ابتدایی و مراکز پیش دبستان در سطح استان شروع شده و تا اول شهریور نیز ادامه دارد.

وی با بیان این که ثبت نام دانش آموزان فقط به وسیله سامانه ثبت نام الکترونیکی دانش آموزان (سناد) به نشانی www.sanad.medu.ir انجام خواهد شد، اضافه نمود: ثبت نام پایه های دوم تا ششم نیز از اول تیر تا خاتمه مرداد جاری انجام خواهد شد.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش کردستان یادآور شد: ثبت نام دانش آموزان در هر مدرسه ای که تحصیل می نمایند بدون حضور اولیا و توسط مدیران مدارس در مهلت مقرر انجام می گردد.

وی اضافه نمود: دوره پیش دبستان دوره 2 ساله است و سن ثبت نام پیش دبستانی یک، چهار تا پنج سال تمام (متولدین 94/07/02 الی 95/07/01) و سن پیش دبستانی 2، پنج تا 6 سال تمام(متولدین 93/07/02 الی 94/07/01) است.

عبداللهی به شرایط و نحوه ثبت نام دانش آموزان دوره ابتدایی نیز اشاره نمود و گفت: حداقل سن ثبت نام در پایه اول دبستان 6 سال تمام است، لذا در مدارس ابتدایی ثبت نام بچه ها 6 سال تمام(متولدین 92/07/02 الی 93/07/01) به عنوان دانش آموز پایه اول مجاز است.

وی تاکید نمود: ثبت نام دانش آموزان پایه اول به صورت حضوری و توسط اولیا در مدارس انجام می گردد، ضمن اینکه برای رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل های بهداشتی، توصیه های لازم به مدیران مدارس صورت گرفته و اولیا نیز باید براساس نوبت دهی الکترونیکی صورت گرفته توسط مدارس به منظور رعایت فاصله گذاری اجتماعی به مدارس مراجعه نمایند.

معاون آموزش ابتدایی کردستان با بیان اینکه ثبت نام نهایی دانش آموزان پایه اول ابتدایی منوط به ارائه تائیدیه از پایگاه سنجش است، اضافه نمود: ثبت نام بدون سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی ممنوع است، لذا باید نوآموزان به موقع به پایگاه های سنجش که از سوی اداره آموزش و پرورش استثنایی مشخص می گردد، مراجعه نمایند.

وی یادآور شد: دریافت وجه هنگام ثبت نام در مدارس دولتی مربوط به وجوه بیمه و کتب درسی این و همچنین ثبت نام دانش آموزانی که محل سکونت آنان به مدرسه نزدیک تر است در اولویت خواهد بود.

عبداللهی گفت: به منظور پوشش کامل تحصیلی افراد ایرانی فاقد مدرک هویتی لازم که از نظر سنی امکان تحصیل را دارند با ارائه کارت حمایت تحصیلی صادره از وزارت کشور(فرمانداری ها) ثبت نام از آن ها انجام می گردد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 3 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: umeblog.ir شناسه مطلب: 4257

به "ثبت نام کلاس اولی ها در مدارس کردستان شروع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ثبت نام کلاس اولی ها در مدارس کردستان شروع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید