حضور در اکسپو 2020 مزیت های مالی ایران را به گوش جهان می رساند

به گزارش یومی بلاگ، رئیس کمیسیون صنایع اتاق ایران معتقد است در زمان رکود و زمانی که رقابت های سنگینی در سطح جهان وجود دارد، باید روی تبلیغات و معرفی جامع و کامل ظرفیت ها و توانمندی ها تمرکز کرد. با این استدلال نباید فرصت اکسپو 2020 را از دست بدهیم.

حضور در اکسپو 2020 مزیت های مالی ایران را به گوش جهان می رساند

ابوالفضل روغنی، رئیس کمیسیون صنایع اتاق ایران نزدیک بودن محل برگزاری اکسپو به ایران را فرصت دیگری دانست که شاید هیچ گاه برای کشور فراهم نشود.

این فعال مالی در گفت وگو با پایگاه خبری اتاق ایران مذاکرات رودررو با طرف های تجاری را از جمله امکاناتی برشمرد که اکسپوها در اختیار همه کشورها قرار می دهد و تاکید نمود: صنایع، معادن، واحدهای خدماتی در حوزه های مختلف و همه فعالان مالی کشور برای معرفی بهتر خود و بازاریابی مناسب باید یک به یک کشورها سفر می کردند، اما فرصتی مهیا شده و همه این کشورها در نقطه ای مشترک در نزدیکی ایران گرد هم آمده اند. تشکل ها و فعالان بخش خصوصی نباید اجازه دهند این فرصت از دست برود. دولت هم باید با حمایت های لازم امکان استفاده از این موقعیت را فراهم کند.

او رویکرد تعاملی دولت سیزدهم با کشورهای مختلف را مورد توجه قرار داد و اضافه کرد: با توجه به برنامه ها و سیاست گذاری هایی که تا به امروز از بدنه دولت دریافت نموده ایم به نظر می رسد که دولت سیزدهم هم نسبت به برقراری مناسبات تجاری با دیگر کشورها، رویکرد مناسبی دارد. در این راستا باید شرایطی را ایجاد کند تا در همه بخش های فرهنگی، اجتماعی، مالی و غیره امکان استفاده از ظرفیت اکسپو 2020 باشد.

عضو هیات نمایندگان اتاق ایران صنایع غذایی ایران، شرکت های دانش بنیان و نوآور و دستاوردهای معدنی و صنعتی کشور را از جمله مزیت های اقتصاد ایران برشمرد که باید آنها را به برترین شکل ممکن به وسیله اکسپو به همه کشورهای حاضر معرفی کنیم و از این بستر برای ایجاد کانال های ارتباطی با همتایان خود در دیگر کشورها بهره ببریم.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 27 شهریور 1400 بروزرسانی: 27 شهریور 1400 گردآورنده: umeblog.ir شناسه مطلب: 8188

به "حضور در اکسپو 2020 مزیت های مالی ایران را به گوش جهان می رساند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حضور در اکسپو 2020 مزیت های مالی ایران را به گوش جهان می رساند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید