راه اندازی نخستین موزه چینی و سفال در اردبیل

به گزارش یومی بلاگ، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: نخستین موزه چینی، سفال و کاشی های رنگی در مدرسه جعفر اسلامی اردبیل راه اندازی می گردد.

راه اندازی نخستین موزه چینی و سفال در اردبیل

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرنگاران، نادر فلاحی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: یکی از هدف گذاری های اساسی این اداره کل توسعه موزه های استان همراه با غنای محتوایی بوده که به همین دلیل شعار اردبیل 1400 شهر موزه ها مطرح شده و برای دستیابی به این مهم برنامه ریزی های اساسی صورت گرفته است.

وی بیان نمود: نمایش آثار و نسخ خطی موزه باستان شناسی تهران در هفته استان اردبیل، شروع احداث چند موزه در سطح استان و راه اندازی موزه فرش در هفته استان از جمله اقدامات در سال گذشته بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل از تداوم اقدامات توسعه ای موزه های استان اطلاع داد و گفت: در سال های 97 و 98 هر چند در این زمینه فعالیت های خوبی صورت گرفته است اما باید کوشش و جدیت بر افزایش اقدامات در این حوزه باشد.

فلاحی توضیح داد: راه اندازی و افتتاح این موزه سبب شده است تا بازدید از مجموعه جهانی شیخ صفی الدین تا 60 درصد افزایش یابد.

وی اضافه کرد: در راستای توسعه موزه صنایع دستی و حمام شیخ، خانه سپهرم در طی 7 ماه با پیگیری های لازم تملک، آواربرداری و ساخته شد و به عنوان نگارخانه به موزه صنایع دستی اردبیل اضافه شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل از بازسازی و احیای بنای دوطبقه در بقعه شیخ کلخوران برای موزه اطلاع داد و گفت: مدرسه جعفر اسلامی و مدرسه پورسینا از جمله مکان های در نظرگرفته شده برای افزایش ظرفیت موزه های استان است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 26 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: umeblog.ir شناسه مطلب: 3906

به "راه اندازی نخستین موزه چینی و سفال در اردبیل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه اندازی نخستین موزه چینی و سفال در اردبیل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید