زمینه سرمایه گذاری چینی ها در تبریز تسهیل می گردد

به گزارش یومی بلاگ، رئیس هیئت تجاری و مالی چین گفت: زمینه سرمایه گذاری چینی ها در تبریز تسهیل می گردد.

زمینه سرمایه گذاری چینی ها در تبریز تسهیل می گردد

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید و از دیوار چین در پکن عبور کنید و به نمایشگاه گوانجو رفته و در خیابانهای شانگهای قدم بزنید.

به گزارش خبرنگاران از تبریز، یانگ سونگ، در ملاقات با معاون امور اقتصادی و بین الملل استاندار آذربایجان شرقی، با اشاره به بازدیدهای مؤثر از بعضی صنایع و شهرک های تبریز، گفت: با این بازدیدها با ظرفیت های این استان آشنا شدیم که برای شروع همکاری عملی دو طرف بسیار مؤثر است.

وی با اشاره به اینکه شهرک های صنعتی بعثت و سرمایه گذاری خارجی با مساحت 100 کیلومتر مربع، پتانسیل فراوانی برای افزایش روابط چین و تبریز دارد، توضیح داد: شرایط این شهرک صنعتی برای چینی ها به دلیل پایین بودن قیمت انرژی و معافیت اقتصادیات 7 ساله بسیار جذاب خواهد بود.

رئیس هیئت اعزامی چین به تبریز، با اشاره به شرایط جدید ایران در فضای بین المللی و برطرف تحریم ها، گفت: در شرایط جدید، روابط دو کشور و دو استان با برطرف موانع بین المللی و ایجاد بسترهای جدید، گسترش می یابد.

رئیس کمیسیون مشورتی استان هوبی، ایده شهردار تبریز مبنی بر برقراری روابط دوستی بین دو شهر مرکز استان هوبی و تبریز را یادآور شد و خاطر نشان کرد: در کلیات همکاری، دو طرف در زمینه پروژه های مورد نظر تفاهم داریم و در مرحله دوم می توانیم به مرحله اجرایی وارد شویم.

یانگ سونگ، با اشاره به حضور چین در کنار ایران در شرایط تحریم، گفت: لغو تحریم خبر خوبی است، چرا که فرصت جدیدی برای همکاری ایجاد می نماید و امیدواریم این روابط در آینده با برطرف رسمی تحریم ها گسترش یابد.

وی با بیان اینکه تبریز از پتانسیل و پایه قوی صنعتی دارد، توضیح داد: این شهر برای سرمایه گذاران چینی شرایط مناسبی دارد و ما نیز در استان هوبی، از نظر سرمایه گذاری و صادرات دستگاه های تولیدی سرمایه گذاران را تشویق می کنیم.

رئیس هیئت اعزامی چین به تبریز، علاقه سرمایه گذاران چینی را برای سرمایه گذاری مشترک و تأمین احتیاج اقتصادی پروژه های ایران، در حوزه پروژه های زیرساخت مطرح نمود و اضافه نمود: راه آهن، سیستم حمل و نقل شهری، آب رسانی، ایجاد شبکه فاضلاب، سیستم جمع آوری زباله و... آماده همکاری مشترک هستیم.

یانگ سونگ، با بیان اینکه سرمایه گذاری در حوزه فولاد، سیمان، شیشه، پتروشیمی و صنایع غذایی از دیگر حوزه هایی است که استان هوبی برای ورود به آن آمادگی دارد، توضیح داد: ما آماده ایم تا هم به صورت مشارکتی با سرمایه گذاری ایران و ساخت ساز چینی، هم به صورت سرمایه و ساخت مشترک و هم به صورت کاملاً چینی در پروژه ها وارد عمل شویم.

رئیس کمیسیون مشورتی استان هوبی، به تبادل دانشجویان آموزش زبان چینی و فارسی بین دو استان اشاره نمود و اضافه نمود: دانشجویان تبریزی زبان چینی در دانشگاه های هوبی بورسیه خواهند شد.

وی مهارت بالای تبریز در آموزش های فنی و حرفه ای را نیز یادآور شد و اضافه نمود: این مزیت بالایی برای تربیت نیروهای متخصص مورد احتیاج در پروژه های سرمایه گذاری شده در تبریز به شمار می رود.

یانگ سونگ، خواهان برقراری خط پروازی بین تبریز و هوبی شد و اعلام نمود: با این خط پروازی، تجار، بازرگانان و گردشگران دو طرف می توانند به راحتی تردد نمایند که در جهت گسترش روابط اقتصادی دو استان نیز مؤثر خواهد بود.

منبع: تسنیم
انتشار: 24 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: umeblog.ir شناسه مطلب: 2420

به "زمینه سرمایه گذاری چینی ها در تبریز تسهیل می گردد" امتیاز دهید

1 کاربر به "زمینه سرمایه گذاری چینی ها در تبریز تسهیل می گردد" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زمینه سرمایه گذاری چینی ها در تبریز تسهیل می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید