سوابق معلمان خرید خدماتی در آزمون استخدامی لحاظ می گردد

به گزارش یومی بلاگ، تهران (پانا) - عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس ضمن تشریح مسائل ایجاد شده برای معلمان خرید خدمات آموزشی، جمعیت آنان را 32 هزار معلم در سراسر کشور برشمرد و گفت دستگاه های نظارتی به قرارداد تمام وقت نیروهای خرید خدماتی ایراد وارد کردند و به همین علت در پرداخت حقوق این عزیزان خللی ایجاد شد؛ برای جذب رسمی این نیروها در آموزش و پرورش طرحی در حال آنالیز است.

سوابق معلمان خرید خدماتی در آزمون استخدامی لحاظ می گردد

به گزارش خانه ملت، محمد وحیدی با یادآوری اینکه وزارت آموزش و پرورش طی چندین سال گذشته بخش از کسری نیروهای خود را به وسیله جذب نیروهای خرید خدمات آموزشی رفع کرد، گفت: به این ترتیب آموزش و پرورش اقدام به عقد قرارداد با بعضی شرکت ها کرد و از نیروهای فارغ التحصیل هر منطقه برای جبران کسری نیروی آموزشی استفاده شد.

نماینده مردم بجنورد، مانه، سملقان، جاجرم، گرمه، راز و جرگلان در مجلس با بیان اینکه با پیگیری های سال گذشته قرارداد معلمان خرید خدمات آموزشی به قرارداد تمام وقت تغییر پیدا کرد، افزود: این درحالیست که پیش از این بر اساس ساعت تدریس حقوق این نیروها پرداخت می شد ولی با این اقدام علاوه بر اینکه بیمه معلمان خرید خدمات آموزشی به صورت کامل محاسبه شد، ساعت تدریس نیز 44 ساعت در هفته در نظر گرفته شد.

دستگاه های نظارتی به قرارداد تمام وقت نیروهای خرید خدماتی ایراد وارد کردند

وی افزود: در ادامه با ورود دیوان محاسبات و سازمان بازرسی کل کشور، قرارداد معلمان خرید خدمات آموزشی تبدیل به قرارداد حق التدریس شد چرا که آموزش و پرورش نمی تواند به صورت تمام وقت با این عزیزان قرارداد منعقد کند.

وحیدی با یادآوری اینکه به همین دلیل خللی در پرداختی به این نیروها ایجاد شد، توضیح داد: البته پس از انتصاب وزیر آموزش و پرورش طی جلسه ای خواهان تبدیل قرارداد این نیروها به تمام با تعامل با دستگاه های نظارتی شدیم و پیگیر این موضوع هستیم.

سوابق معلمان خرید خدماتی در آزمون استخدامی لحاظ می گردد

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس یادآور شد: البته موضوع مهم این است که طرح جذب و ساماندهی نیروی انسانی آموزش و پرورش در حال حاضر در کمیته آموزش و پرورش کمیسیون در حال چکش کاری است که با تصویب این طرح و با در نظر گرفتن سوابق تدریس نیروهای خرید خدمات آموزشی و لحاظ ضریب مثبت برای این عزیزان، آن ها می توانند در آزمون آموزش و پرورش شرکت نمایند.

وی تأکید کرد: مصوبه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس قطعا در راستای سیاستگذاری شورای عالی انقلاب فرهنگی خواهد بود و کمیسیون نگاه مثبتی نسبت به جذب نیروهای غیررسمی فعال در آموزش و پرورش دارد.

طرح کمیسیون برای جذب نیروهای غیررسمی بار اقتصادی ندارد

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: طرح کمیسیون آموزش بار اقتصادی برای دولت در پی نخواهد داشت چراکه در حال حاضر نیز دولت به نیروهای فعال در آموزش و پرورش حقوق و مزایا پرداخت می نماید.

وحیدی، جمعیت نیروهای خرید خدمات آموزشی در سراسر کشور را حدود 32 هزار معلم برآورد کرد و گفت: البته همه استان ها از نیروهای خرید خدمات برخوردار نیستند، بلکه این نوع همکاری بیشتر در استان ها شکل گرفته که از کمبود معلم بیشتری برخوردار بودند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 2 بهمن 1400 بروزرسانی: 2 بهمن 1400 گردآورنده: umeblog.ir شناسه مطلب: 9063

به "سوابق معلمان خرید خدماتی در آزمون استخدامی لحاظ می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سوابق معلمان خرید خدماتی در آزمون استخدامی لحاظ می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید