تصمیم یک کشور دیگر برای بازگشایی سفارت و اعزام سفیر به تهران ، واکنش امیرعبداللهیان به تحرکات در روابط دو کشور

به گزارش یومی بلاگ، حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در ملاقات عیسی بورو قائم مقام وزیر امور خارجه بورکینافاسو با وی، ضمن اشاره به تحرکات اخیر در روابط دو کشور و تبادل هیات ها، اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران توسعه روابط با کشورهای آفریقائی را در دستور کار خود قرار داده است.

تصمیم یک کشور دیگر برای بازگشایی سفارت و اعزام سفیر به تهران ، واکنش امیرعبداللهیان به تحرکات در روابط دو کشور

به گزارش خبرنگاران، حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در ملاقات عیسی بورو قائم مقام وزیر امور خارجه بورکینافاسو با وی، ضمن اشاره به تحرکات اخیر در روابط دو کشور و تبادل هیات ها، اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران توسعه روابط با کشورهای آفریقائی را در دستور کار خود قرار داده است.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در این ملاقات از توسعه و توسعه مناسبات فیمابین استقبال و برگزاری اجلاس کمیسیون مشترک در آینده نزدیک در بورکینافاسو را فرصت خوبی برای تنظیم روابط در همه زمینه های مالی، تجاری، علمی و آموزشی توصیف کرد.

عیسی بورو نیز ضمن اظهار خرسندی از سفر به تهران، هدف از این سفر را آنالیز زمینه های مورد علاقه دو کشور به خصوص روابط مالی عنوان نمود.

وی ضمن تاکید بر تصمیم دولت بورکینافاسو برای بازگشایی سفارت و اعزام سفیر به تهران، اضافه نمود: با توجه به اراده طرفین برای توسعه روابط و توانمندی های مهندسی و پیشرفت های کشورمان، زمبنه لازم برای تعمیق و توسعه روابط در تمام زمینه ها فراهم است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 30 خرداد 1402 بروزرسانی: 30 خرداد 1402 گردآورنده: umeblog.ir شناسه مطلب: 13112

به "تصمیم یک کشور دیگر برای بازگشایی سفارت و اعزام سفیر به تهران ، واکنش امیرعبداللهیان به تحرکات در روابط دو کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصمیم یک کشور دیگر برای بازگشایی سفارت و اعزام سفیر به تهران ، واکنش امیرعبداللهیان به تحرکات در روابط دو کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید