طرز تهیه ترشی لبو و انار با همه فوت و فن های بازاری

به گزارش یومی بلاگ، اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که هیچ ایده خاصی برای استفاده از چغندر ندارید و فقط از آن برای تهیه لبوی خانگی یا طرز تهیه سوپ لبو استفاده می کنید، در ادامه همراه ما باشید تا استفاده جدیدی از چغندر را در کنار انار ببینید. در ادامه قرار است با هم طرز تهیه ترشی لبو و انار را هم برای زمستان و هم شب یلدا مرور کنیم تا از خواص لبو و انار هم برای سلامتی مان بهره ببریم.

طرز تهیه ترشی لبو و انار با همه فوت و فن های بازاری

مواد لازم برای تهیه ترشی لبو و انار

  • چغندر میانه 5 عدد
  • انار 4-5 عدد
  • سرکه به میزان لازم
  • شکر 1 قاشق سوپ خوری
  • نمک 1 قاشق غذاخوری
  • گلپر و سیاه دانه از هر کدام یک قاشق چای خوری

طرز تهیه ترشی لبو و انار

1. آماده کردن لبو و انار

اولین مرحله از طرز تهیه ترشی لبو و انار این است که چغندر را با شکر خوب بپزید تا لبوی شما آماده گردد. برای تهیه لبو، چغندرها را با 4 لیوان آب و شکر داخل قابلمه بگذارید و روی حرارت میانه قرار دهید تا به مدت 30 تا 45 دقیقه بپزد. در نهایت لبوی پخته را به شکل نگینی خرد کنید یا اگر فرصت دارید با قالب های کوچک به شکل های متنوع درآورید. بعد از لبو هم انارها را دانه کنید.

2. آماده کردن ترشی

حالا در یک شیشه مناسب ترشی که کاملا خشک و تمیز باشد یک لایه لبو بریزید و بعد یک لایه انار تا کل لبو و انار تمام گردد و ظرف هم پر گردد. در نهایت شکر، نمک، سرکه، گل پر و سیاه دانه را بریزید و در شیشه را خوب ببندید و اجازه دهید 1 تا 4 روز بماند تا ترشی کاملا آماده گردد.

نکات تکمیلی برای تهیه ترشی انار و لبو

تهیه این ترشی آنقدر ساده است که تقریبا نکته خاصی ندارد اما خوب است برای تهیه آن موقع لازم برای درست شدن را در نظر بگیرید و مواردی که در ادامه بیان شده را هم لحاظ کنید. در ضمن بهتر است حتما طرز تهیه مربای لبو و طرز تهیه کیک لبو شکلاتی را هم در کتاب کاله آنالیز کنید.

نکاتی برای تهیه لبو

برای تهیه لبو بهتر است اگر چغندر به مقدار کافی شیرین است، شکر استفاده نکنید تا سالم تر باشد. نکته مهم دیگر برای تهیه و پخت لبو این است که بسته به مقدار چغندر زمان لازم برای تهیه لبو فرق دارد اما معمولا حداقل 45 دقیقه تا یک ساعت زمان برای پخت لبو ضروری است. خوب است با لبو نوشیدنی هم درست کنید، طرز تهیه اسموتی لبو با دانه چیا، لیموترش و نعنا را هم در کتاب کاله بخوانید.

نکاتی برای زمان جا افتادن ترشی

برترین زمان برای جا افتادن این ترشی حدود یک روز تا چهار روز است. البته بهتر است صبوری به خرج دهید و حداقل 2 روز را برای جا افتادن ترشی لبو و انار در نظر بگیرید.

مدت زمان نگهداری ترشی لبو و انار

ترشی انار و لبو از آن دسته ترشی هاست که همان طور که سریع تهیه می گردد باید حداقل تا یک ماه هم مصرف گردد. به عبارتی این ترشی ماندگاری بالایی ندارد. پس تا فرصت هست آن را تهیه کنید و لذت ببرید.

منبع: کتاب کاله
انتشار: 9 آبان 1402 بروزرسانی: 9 آبان 1402 گردآورنده: umeblog.ir شناسه مطلب: 13712

به "طرز تهیه ترشی لبو و انار با همه فوت و فن های بازاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه ترشی لبو و انار با همه فوت و فن های بازاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید