محکوم شدن فعال سیاسی الجزایری به یک سال زندان

به گزارش یومی بلاگ، دادگاه الجزایر یکی از فعالان برجسته جنبش مردمی این کشور را به یک سال زندان و پرداخت جریمه نقدی محکوم کرد.

محکوم شدن فعال سیاسی الجزایری به یک سال زندان

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، مردم الجزایر با شنیدن خبر نامزدی عبدالعزیز بوتفلیقه در انتخابات ریاست جمهوری این کشور، تظاهرات مسالمت آمیز خود را علیه رئیس جمهور سالخورده الجزایر آغاز کردند. این تظاهرات سبب شد تا بوتفلقیه در فرودین 1398 از قدرت کناره گیری کند اما این موضوع باعث نشد که تظاهرات مردمی متوقف گردد. بعضی از احزاب سیاسی به همراه دانشگاهیان و بخش قابل توجهی از مردم الجزایر خواهان برکناری تمام عناصر وابسته به نظام بوتفلیقه از قدرت و انجام تغییرات بنیادین در ساختار سیاسی کشور بودند لذا این تظاهرات ادامه یافت و به جنبش مردمی مشهور شد. شیوع ویروس کرونا سبب شد تا رهبران این جنبش از مردم بخواهند به تظاهرات هفتگی خود انتها دهند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

دادگاه القلیعه در استان تیبازه الجزایر امروز دوشنبه رئیس حزب اتحاد سوسیال دموکرات این کشور را به اتهام آسیب رساندن به امنیت ملی به یک سال زندان و پرداخت 100 هزار دینار معادل 810 دلار جریمه اقتصادی محکوم کرد.

وکیل مدافع کریم طابو گفت: متاسفانه موکل من به یک اتهام دوبار محکوم شده و این برخلاف قانون است و ما برای حاکمیت قانون به مبارزه خود ادامه خواهیم داد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

به گزارش خبرگزاری فرانسه، وی با بیان اینکه کریم طابو از اتهام تضعیف روحیه ارتش تبرئه شده است ، توضیح داد: دادستان عمومی الجزایر برای طابو درخواست سه سال حبس به همراه پرداخت یکصد هزار دینار جریمه نقدی نموده بود اما دادگاه با یک سال زندان و پرداخت جریمه نقدی موافقت کرد.

هر چند که حزب اتحاد سوسیال دموکرات یک حزب کوچک معارض است اما کریم طابو یکی از فعالان سیاسی برجسته جنبش مردمی الجزایر است و از نگاه مقامات الجزایری حزب او یک حزب غیر قانونی است.

طابو که در سال گذشته میلادی از نقش ارتش در سیاست انتقاد نموده بود، دستگیر و در دادگاه الجزایر به اتهام آسیب رساندن به امنیت ملی به یک سال حبس و پرداخت جریمه نقدی محکوم شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 4 بهمن 1399 بروزرسانی: 4 بهمن 1399 گردآورنده: umeblog.ir شناسه مطلب: 6263

به "محکوم شدن فعال سیاسی الجزایری به یک سال زندان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محکوم شدن فعال سیاسی الجزایری به یک سال زندان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید