مشکل فروش سهام عدالت در بانک ملی چیست؟

به گزارش یومی بلاگ، به گزارش خبرنگاران، یکی از مسائل دارندگان سهام عدالت در هفته ای که سپری شد ثبت درخواست فروش سهام عدالت تا سقف 60 درصد به وسیله کارگزاری ها بود. یکی از کارگزاری هایی که در ثبت درخواست فروش مشکل داشت کارگزاری بانک ملی بود.

مشکل فروش سهام عدالت در بانک ملی چیست؟

سهامداران در این خصوص اظهار نموده اند که 30 درصد اول سهامشان را به وسیله بانک ملی فروخته اند اما وقتی می خواهند برای 30 درصد دوم اقدام نمایند درخواست ثبت نمی گردد و با این پیام روبرو می شوند که درخواست شما قبلا ثبت شده است.

سید علی پورقره سید، رئیس هیات مدیره کارگزاری بانک ملی در مصاحبه با خبرنگاران گفت: درخواست های فروش سهام عدالت را از چهار طریق ثبت درخواست در سامانه بام بانک ملی (سداد)، درگاه اینترنتی خود کارگزاری و برنامه های ایوا و بله دریافت می کنیم، اما در چند روز گذشته سیستم های OTP و SMS مشکل داشتند (این مشکل به زیرساخت خارج از کارگزاری بانک ملی مربوط است) که در بعضی از زمان ها درخواست مشتریان ثبت نمی شد که خوشبختانه این مشکل حل شده است.

وی درباره رفع مشکل به وجود آمده شرح داد: امیدواریم از روز شنبه هفته آینده این مشکل رفع گردد چون قرار است همه درگاه های ثبت درخواست به یک درگاه مرکزی کارگزاری وصل گردد. با این اقدام از هفته آینده نباید در ثبت درخواست و در پرداخت مشکل داشته باشیم.

مشکل فروش سهام عدالت چه بود؟

طی چند روز گذشته فروش سهام عدالت به وسیله بعضی از کارگزاری ها به خصوص کارگزاری بانک ملی با مشکل روبرو بود. سید علی پورقره سید در این خصوص بیان کرد: کارگزاری بانک ملی کلا حدود 80 میلیارد تومان در روز گذشته سهام عدالت فروخت که حدود 75 میلیارد تومان آن در سه درصد مثبت اول صبح به فروش رفت و وقتی بازار دچار ریزش شد، فروش را متوقف کردیم.

قره سید اضافه نمود: حدود میلیارد تومان از فروش سهام عدالت در مقیاس کل ارزش معاملات که در همان روز حدود 23 هزار میلیارتومان بود به هیچ عنوان نمی تواند دلیل ریزش بازار باشد.

وی معتقد است این که می گویند کارگزاری بانک ملی سهام عدالت را در بازار منفی و با قیمت پایین فروخته به هیچ عنوان واقعیت ندارد.

وی اضافه نمود: از حدود پنج هزار میلیارد تومان سهام عدالتی که به فروش رفته بیش از دو هزار میلیارد تومان آن توسط کاگزاری بانک ملی فروخته شده که حدود هزار و 900 میلیارد تومان آن را پرداخت نموده ایم، یعنی بین 30 تا 40 درصد از سهم بازار از آن این کارگزاری است. که دلیل اصلی این سهم چشمگیر برای کارگزاری بانک ملی صاحبان سهم عدالتی هستند که عمدتا حساب بانک ملی دارند.

آخرین اخبار درباره سهام عدالت را در صفحه اختصاصی سهام عدالت خبرنگاران بخوانید.

آخرین اخبار درباره سهام عدالت را در صفحه اختصاصی سهام عدالت خبرنگاران بخوانید.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 12 مهر 1399 بروزرسانی: 12 مهر 1399 گردآورنده: umeblog.ir شناسه مطلب: 4957

به "مشکل فروش سهام عدالت در بانک ملی چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشکل فروش سهام عدالت در بانک ملی چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید