مهم ترین نکات برای خرید دستگاه های تصفیه آب صنعتی

به گزارش یومی بلاگ، رپرتاژ آگهی - یکی از موثر ترین روش هایی که برای تصفیه آب در مقیاس صنعتی به صورت گسترده ای کاربرد دارد، سیستم های تصفیه آب صنعتی با روش اسمز معکوس (RO) هستند. تصفیه آب به روش اسمز معکوس علاوه بر تامین سطح کیفی بالای آب تصفیه شده، دارای صرفه مالی هم نسبت به سایر روش های فیلتراسیون می باشد.

مهم ترین نکات برای خرید دستگاه های تصفیه آب صنعتی

در صورت تمایل برای خرید دستگاه های تصفیه آب صنعتی RO توجه به بعضی نکات برای داشتن مناسب ترین بازدهی و عملکرد تا حد زیادی حائز اهمیت است. اما اگر برای شما سوال گردد که اولین قدم برای خرید دستگاه های تصفیه آب صنعتی چیست؟ باید در این زمینه به اولین و مهم ترین پارامتر برای انتخاب دستگاه های تصفیه آب صنعتی اشاره نمود.

خرید دستگاه های تصفیه آب صنعتی RO از فروشگاه معتبر که تضمین نماینده سطح کیفی دستگاه باشد، مهم ترین نکته ای که توجه به آن اهمیت زیادی دارد. در واقع عملکرد کلی دستگاه های تصفیه آب صنعتی با روش اسمز معکوس تا حد زیادی به نوع طراحی و پیاده سازی دستگاه وابسته است، به همین دلیل توصیه ما به شما استفاده از یاری افراد متخصصی می باشد که تجربه بالایی را هم در زمینه فروش دستگاه های تصفیه آب صنعتی RO دارند.

بیشتر: جهت خرید انواع آنتی اسکالانت به فروشگاه آبین مراجعه فرمایید

برای انتخاب آب شیرین کن های صنعتی چه اطلاعاتی ضروری است؟

بررسی بعضی از پارامترها و نکات پیش از خرید دستگاه های تصفیه آب صنعتی به شما اطمینان می دهد که مناسب ترین نوع دستگاه را با توجه به کاربرد انتخاب کردید. از مهم ترین نکاتی که توجه به آنها برای انتخاب دستگاه های تصفیه آب صنعتی RO توصیه می گردد، موارد زیر هستند:

  • معینات محصول: بعد از این که فروشگاه مورد نظر را برای خرید آب شیرین کن های صنعتی معین کردید باید با استفاده از یاری کارشناسان میزان دقیق حجم و TDS آب مورد احتیاج را معین کنید. از دیگر نکاتی که در این راستا توجه به آن حائز اهمیت است، بررسی میزان هزینه تمام شده دستگاه به صورت حدودی می باشد.
  • بررسی آب ورودی به دستگاه: یکی از الزاماتی که برای طراحی دستگاه های تصفیه آب صنعتی باید در نظر گرفت بررسی معینات آب ورودی به دستگاه می باشد. در واقع معین معینات آب ورودی به دستگاه لازمه طراحی اصولی و دقیق آب شیرین کن های صنعتی است.
  • معین نوع سیستم پیش تصفیه: در ساختار دستگاه های تصفیه آب صنعتی، فیلترهای ممبران به عنوان اصلی ترین بخش فیلتراسیون به کار می فرایند. اما در کنار ممبران ها، باید از پیش تصفیه هم برای حذف بعضی آلاینده ها استفاده کرد، البته یکی دیگر از کاربردهای سیستم های پیش تصفیه در دستگاه های تصفیه آب صنعتی مربوط به جلوگیری از ایجاد رسوب و آلاینده های میکروبی در ممبران و در نهایت افزایش طول عمر فیلتر ممبران می باشد.

در این مرحله باید معین کرد که با توجه به بررسی آب ورودی چه نوع سسیتم پیش تصفیه ای را باید برای دستگاه انتخاب کرد.

برای اطلاع بیشتر در خصوص انواع سیستم های پیش تصفیه در ساختار دستگاه های تصفیه آب صنعتی و اهمیت استفاده از آن به بخش مقالات سایت آبین مراجعه کنید.

  • بررسی شاخص SDI: از دیگر پارامترها برای خرید و انتخاب دستگاه های تصفیه آب صنعتی RO بررسی شاخص SDI است که معین نماینده میزان پتانسیل گرفتگی و یا نرخ فولینگ غشای ممبران می باشد. شاخص SDI از مواردی است که توجه به آن برای طراحی آب شیرین کن های صنعتی می تواند در افزایش راندمان دستگاه به میزان قابل توجهی تاثیر گذار باشد.

هر چقدر میزان شاخص SDI کمتر باشد طول عمر و بازدهی سیستم بیشتر می گردد، به همین دلیل گفته شده که میزان شاخص SDI برای آب شیرین کن های صنعتی RO کمتر از 5 است. در صورتی که شاخص SDI از این مقدار بیشتر بود باید با تغییر نوع سیستم های پیش تصفیه در طراحی دستگاه های تصفیه آب صنعتی، شاخص SDI را به میزان ایده آل نزدیک کرد.

  • گزارش طراحی قبل از خرید دستگاه های تصفیه آب صنعتی: بعد از این که تمام اطلاعات لازم را به کارشناسان برای طراحی دستگاه های تصفیه آب صنعتی تحویل دادید، افراد متخصص نوع طراحی دستگاه را با استفاده از نرم افزارهایی مثل ROSA و WAVE معین می نمایند. بعد از کامل شدن طراحی دستگاه، باید از پیمانکار درخواست کنید که تمام اطلاعات مربوط به دستگاه را مثل تعداد فیلترهای ممبران، ابعاد دستگاه و… در اختیار شما قرار بدهد.
  • هزینه نگهداری و سرویس دهی دوره ای دستگاه های تصفیه آب صنعتی: بررسی هزینه های عملیاتی و یا ناشی از نگهداری دستگاه های تصفیه آب صنعتی از دیگر نکاتی که توجه به آن اهمیت زیادی دارد. افراد و کارشناسان مسلط به طراحی دستگاه های تصفیه آب صنعتی، می توانند در آخرین مرحله برای طراحی آب شیرین کن های صنعتی میزان دقیق هزینه های عملیاتی و نگهداری را معین نمایند.

به عنوان آخرین نکته توجه کنید که هر دستگاه تصفیه آب صنعتی، باید تمام مراحل طراحی را با توجه به بررسی آب ورودی و کاربرد طی نموده و خرید دستگاه های تصفیه آب صنعتی دست دوم کاملا اشتباه است!!

سایت تصفیه آب آبین با داشتن سال ها تجربه در زمینه طراحی و فروش دستگاه های تصفیه آب صنعتی RO امکان دریافت مشاوره رایگان را هم در اختیار شما قرار داده است. در صورت تمایل به خرید آب شیرین کن های صنعتی و احتیاج به استفاده از یاری کارشناسان در این زمینه، با مراجعه به www.abin.ir با ما در ارتباط باشید.

تلفن تماس: 22228116 21 98+ (خط ویژه)

منبع: شفقنا اقتصادی
انتشار: 26 فروردین 1400 بروزرسانی: 26 فروردین 1400 گردآورنده: umeblog.ir شناسه مطلب: 6989

به "مهم ترین نکات برای خرید دستگاه های تصفیه آب صنعتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مهم ترین نکات برای خرید دستگاه های تصفیه آب صنعتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید