مصر مذاکرات عادی سازی روابط با ترکیه را به حالت تعلیق درآورد

به گزارش یومی بلاگ، منابع اعلام کردند، مصر مذاکرات عادی سازی روابط با ترکیه را به حالت تعلیق درآورد.

مصر مذاکرات عادی سازی روابط با ترکیه را به حالت تعلیق درآورد

به گزارش خبرنگاران، شبکه خبری العربیه به نقل از منابعی اظهار داشت: مصر مذاکرات عادی سازی روابط با ترکیه را به دلیل کند بودن ترکیه در خارج کردن مزدوران از لیبی و همچنین درخواست آنکارا برای برگزاری نشست گسترده ای در قاهره قبل از اواخر آوریل به حالت تعلیق درآورد.

به گفته منابع مذاکرات زمانی ازسرگرفته می گردد که ترکیه خواسته های مصر را در سریع ترین زمان ممکن برآورده کند. مصر به ترکیه ابلاغ نموده که باید اقداماتی علیه اخوان المسلمین اتخاذ کند.

منابع اظهار داشتند، آنکارا خواستار زمان بیشتری برای خارج کردن مشاوران نظامی و نیروهایش از لیبی شده است. مصر از ترکیه خواسته فورا بدون هیچ گونه شروطی از لیبی خارج گردد.

این منابع اظهار داشتند، آنکارا بعضی از فعالیت های اخوان المسلمین را به حالت تعلیق درآورده اما قاهره خواستار اقدامات دائمی و تحویل یحیی موسی و علاء السماحی(اعضای اخوان که در ترکیه به سر می برند) است اما ترکیه خواستار مهلت است.

منابع اظهار داشتند، ترکیه می خواهد خواسته های مصر را به صورت تدریجی اجرا کند. مصر به اجرای این خواسته ها در دو مرحله پایبند است. اختلافات میان قاهره و آنکارا درباره تسریع در اجرای اقدامات علیه اخوان المسلمین است.

ترکیه متعهد شده که اقدامات بیشتری علیه شبکه های اخوان المسلمین قبل از انتها ماه رمضان اتخاذ کند اما مصر به ترکیه اعلام نموده که باید این اقدامات سریع تر اتخاذ گردد.

ترکیه در پیامی به مصر اعلام نموده که اعطای تابعیت به تعدادی از اعضای اخوان المسلمین را متوقف نموده است. اما مصر خواستار اقدامات بیشتری از جمله تحویل عناصری که عضو داعش بوده اند و بعد از بازگشت از سوریه به تابعیت ترکیه دست یافته اند، است.

مصر خواستار توقف هرگونه نشست سیاسی رهبران اخوان المسلمین در ترکیه است. دستگاه امنیت ترکیه این نشست ها را متوقف و خانواده های رهبران اخوان المسلمین را از چند هفته پیش به خارج ترکیه منتقل نموده است. دیگران نیز درباره موضعشان طی مرحله آینده درحال مذاکره با دولت ترکیه هستند.

ترکیه همچنین فعالیت های خیریه اعضای اخوان المسلمین را تا زمان آنالیز منابع درآمدی شان و پیشنهادات مصر در این باره متوقف کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 7 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: umeblog.ir شناسه مطلب: 7096

به "مصر مذاکرات عادی سازی روابط با ترکیه را به حالت تعلیق درآورد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مصر مذاکرات عادی سازی روابط با ترکیه را به حالت تعلیق درآورد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید