نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور یمن به تهران می آید

به گزارش یومی بلاگ، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور یمن در گفت وگوی ویدئویی با مشاور ارشد وزیر امور خارجه از برنامه سفرش به تهران برای تداوم رایزنی ها با ایران خبر داد.

نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور یمن به تهران می آید

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرنگاران، علی اصغر خاجی مشاور ارشد وزیر امور خارجه، روز سه شنبه نهم فروردین ماه در ادامه رایزنی های جمهوری اسلامی ایران در خصوص آخرین تحولات یمن و چگونگی حل و فصل فاجعه انسانی در این کشور، با هانس گروندبرگ نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور یمن، به صورت ویدئو کنفرانس گفت وگو کرد.

در این گفت وگو، مشاور ارشد وزیر امور خارجه با اشاره به ورود به هشتمین سال جنگ ویرانگر و محاصره ظالمانه ائتلاف علیه مردم یمن، ابراز امیدواری کرد در پرتو تلاش های سیاسی و اقدامات عملی در جهت رفع محاصره، برقراری آتش بس و گفت وگوهای سیاسی از تداوم فاجعه انسانی جلوگیری شود.

وق در این راستا ابتکار صلحی که اخیرا از طریق رئیس شورای عالی یمن ارائه شده است را گامی مهم خواند و تاکید کرد: در صورت تعامل مثبت با آن و داشتن اراده واقعی به منظور حل و فصل مسالمت آمیز بحران یمن و اولویت دادن به مسائل انسانی می توان در آستانه ماه مبارک رمضان شاهد گشایش در جهت پایان دادن به جنگ باشیم.

نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور یمن نیز با تشریح آخرین برنامه ها و اقدامات خود از جمله رایزنی های اخیر خود با گروه های مختلف یمنی در اردن و آخرین رایزنی های به عمل آورده با طرف های درگیر بحران یمن، به برنامه خود برای سفر به تهران جهت تداوم رایزنی ها با جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 15 خرداد 1401 بروزرسانی: 15 خرداد 1401 گردآورنده: umeblog.ir شناسه مطلب: 10104

به "نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور یمن به تهران می آید" امتیاز دهید

1 کاربر به "نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور یمن به تهران می آید" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور یمن به تهران می آید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید