واشنگتن برای اعلام زمان و مکان ملاقات بایدن- پوتین آماده نیست!

به گزارش یومی بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، جن ساکی سخنگوی کاخ سفید روز دوشنبه در یک نشست خبری گفت در حالی که مقامات دو کشور ایالات متحده و روسیه در حال کار بر روی جزئیات برگزاری یک ملاقات برنامه ریزی شده میان جو بایدن و ولادیمیر پوتین هستند، واشنگتن هنوز برای اعلام زمان و مکان این نشست آماده نیست.

واشنگتن برای اعلام زمان و مکان ملاقات بایدن- پوتین آماده نیست!

ساکی در این نشست خبری گفت: مشاور امنیت ملی ما (جیک سالیوان) با همتای روس خود تلفنی مصاحبه کرد و این یک گام مهم در راستا آماده سازی یک نشست برنامه ریزی شده میان ایالات متحده- روسیه است، زمان و مکان این نشست که ما هنوز برای اعلام آن در این مقطع آماده نیستیم، و هنوز در حال کار بر روی جزئیات آن هستیم.

لازم به ذکر است که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در مصاحبهی تلفنی با ولادیمیر پوتین همتای روس خود در روز سیزدهم آوریل پیشنهاد برگزاری یک نشست دوجانبه را مطرح داد. در پی طرح این پیشنهاد از سوی بایدن، شماری از کشورهای دنیا اعلام کردند که آماده میزبانی این رویداد سیاسی هستند.

پیش از این، یک روزنامه سوئیسی به نام تاگس- آنزیگر به نقل از منابع مطلع گزارش داد که پوتین ممکن است نخستین ملاقات با همتای آمریکایی خود را در کشور سوئیس برگزار کند. بنا به گزارش این روزنامه، تاریخ و مکان دقیق این نشست هنوز تعیین نشده است، اما احتمالاً ظرف دو هفته آینده در شهر ژنو برگزار خواهد شد.

این در حالی است که هفته گذشته سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه گفته بود که این نشست در یک پایتخت دیپلماتیک اروپایی برگزار خواهد شد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 27 خرداد 1400 بروزرسانی: 27 خرداد 1400 گردآورنده: umeblog.ir شناسه مطلب: 7465

به "واشنگتن برای اعلام زمان و مکان ملاقات بایدن- پوتین آماده نیست!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واشنگتن برای اعلام زمان و مکان ملاقات بایدن- پوتین آماده نیست!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید