پرداخت 32 هزار میلیارد به حساب سازندگان طرح نهضت ملی مسکن

به گزارش یومی بلاگ، سال گذشته بود که دولت طرح نهضت ملی مسکن را تحویل وزارت راه و شهرسازی داد. طرحی که هدف دولت از انجام آن تامین 4 میلیون مسکن ملی برای خانوارهای ایرانی بود.

پرداخت 32 هزار میلیارد به حساب سازندگان طرح نهضت ملی مسکن

البته طرح نهضت ملی مسکن با طرح مسکن مهر تفاوت قابل توجهی دارد. زیرا در این طرح، زمین های 99 ساله باید در اختیار تمام مردم قرار بگیرد، در صورتی که در مسکن مهر چنین تعهدی وجود نداشت.

به گفته رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی ساخت 4 میلیون مسکن در 4 سال مشکل است و کارهای زیربنایی آن مانند تسهیلات و تامین زمین در حال اجرا است. تا به امروز نیز برای سه میلیون واحد، تامین زمین انجام شده است اما تامین اراضی یک میلیون و 400 هزار واحد به جای مانده است. با این حال علی عسگری سرپرست بانک مسکن، از افتتاح حساب 684 هزار و 547 نفر متقاضی برای طرح نهضت ملی مسکن اطلاع داد.

این افتتاح حساب سبب شد تا مبلغ کل واریزی به حساب سازندگان از محل آورده متقاضیان و محل تسهیلات 32 هزار و 861 میلیارد تومان باشد. البته از این اندازه 20 هزار و 319 میلیارد تومان آن از محل تسهیلات و 12 هزار و 542 میلیارد آن از محل آورده متقاضیان به حساب سازندگان واریز شده است.

تسهیلات خود مالکی طرح نهضت ملی مسکن

بعلاوه سید محسن فاضلیان عضو هیئت مدیره بانک مسکن اطلاعاتی درباره ارائه تسهیلات خود مالکی طرح نهضت ملی مسکن، اندازه واریزی به حساب سازندگان و قراردادهای منعقده بیان کرد.

طبق گفته سید محسن فاضلیان از ابتدای اجرای این طرح 189 هزار و 789 واحد برای قرارداد خود مالکی و انعقاد آن به بانک مراجعه نموده اند، که از این تعداد، قرارداد 52 هزار و 431 واحد به مبلغ 17 هزار و 888 میلیارد تومان منعقد شده است.

بعلاوه 9 هزار و 109 میلیارد تومان از مجموع 17 هزار و 888 میلیارد تومان از مجموع قراردادهای منعقد شده به حساب خود مالکان پرداخت شده است. البته باید توجه داشت که ارائه این تسهیلات به صورت مرحله به مرحله و براساس پیشرفت فیزیکی به خود مالکان پرداخت می گردد.

128 هزار و 388 نفر متقاضی در استان تهران تایید نهایی شدند

به گفته خلیل محبت خواه، مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران، 128 هزار و 388 نفر متقاضی در استان تهران تایید نهایی شدند که 65 هزار نفر از این تعداد افتتاح حساب نموده و 22 هزار نفر واریز وجه اولیه داشته اند. بعلاوه در استان تهران 226 پروژه نهضت ملی مسکن شروع شده است که 32 پروژه آن برای اداره راه و شهرسازی استان و بنیاد مسکن و 195 پروژه دیگر مختص شهرهای نو پردیس، پرند، هشتگرد و ایوانکی است.

با این وجود دولت سیزدهم در نظر دارد تا در برنامه 4 ساله طرح نهضت ملی مسکن، 498 هزار واحد مسکونی در استان تهران بسازد. به گفته خلیل محبت خواه، مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران، عامل مهم در سرعت بخشیدن به ساخت وساز در طرح نهضت ملی مسکن، سرعت و استمرار در واریز وجه به وسیله متقاضیان است.

این راه چاره به سرعت پیشرفت پروژه ها یاری قابل توجهی خواهد نمود، به طوری که تا به امروز 21 هزار واحد مسکونی در استان تهران در مرحله فونداسیون است.

***

اخبار و مطالب بازار املاک را بخوانید

منبع: بلاگ دیوار
انتشار: 22 مهر 1401 بروزرسانی: 22 مهر 1401 گردآورنده: umeblog.ir شناسه مطلب: 11330

به "پرداخت 32 هزار میلیارد به حساب سازندگان طرح نهضت ملی مسکن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرداخت 32 هزار میلیارد به حساب سازندگان طرح نهضت ملی مسکن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید