سردرگمی مردم در یک بام و دوهوای پروازهای ترکیه!

به گزارش یومی بلاگ، در شرایطی پروازهای مسافری با پروتکل های بهداشتی بین کشورهای مختلف از سر گرفته می گردد که طی ماه های گذشته مسئولان کشور ترکیه بارها پروازهای مسافری از مبدا و به مقصد ایران را بارها لغو و دوباره برقرار نموده اند و این سیاست یک بام و دو هوای ترک ها مسافران ایرانی را سردرگم نموده است.

سردرگمی مردم در یک بام و دوهوای پروازهای ترکیه!

به گزارش خبرنگاران، طی ماه های گذشته و پس از مدت ها، کشورهای مختلف کوشش کردند تا مرزهای زمینی، هوایی و دریایی خود را به روی یکدیگر باز نمایند تا با رعایت پروتکل های بهداشتی روابط مالی، سیاسی و فرهنگی خود را از سر بگیرند.

این اتفاق در حالی در قالب پروتکل های بهداشتی مشترک دو و چند جانبه بین کشورهای مختلف می افتد که مسئولان کشور ترکیه بارها پروازهای مسافری از مبداء و به مقصد ایران را لغو نموده و پس از مدتی دوباره آن را از سرگرفته اند.

اولین باری که آن ها این کار را انجام دادند در تیر ماه سال جاری بود که با وجود گذشت حدود پنج ماه از شیوع ویروس کرونا، پروتکل بهداشتی اعلام کردند و قرار شد تا بعدها پرواز ایرلاین های ایرانی و ترک بر فراز آسمان یکدیگر از سرگرفته گردد اما 24 ساعت از این تصمیم نگذشت که با وجود صدور مجوز برای پروازهای ایران، مقامات این کشور همسایه لغو این مجوز را اعلام کردند و حتی مسافرانی که در همان ساعت در راستا استانبول بودند به سختی پذیرش شدند.

پس از آن طی ماه های گذشته نیز این اتفاق بارها رخ داد و در طول ماه های گذشته تنها قطرایرویز بود که می توانست مسافران ایرانی را از دوحه یا بلگراد با یک یا دو توقف به استانبول ببرد و همین مساله سبب شد تا هواپیمایی قطر به خود اجازه سودجویی در این بازار را بادهد و نرخ بلیت استانبول تا 60 میلیون تومان هم افزایش یافت.

نهایتا ابتدای مهر ماه بود که اعلام شد پروازهای تهران-استانبول از سر گرفته شده است و مردم می توانند با شرایط و پروتکل های بهداشتی اعلام شده، با در اختیار داشتن پاسخ منفی تست PCR منفی و با ایرلاین های ایرانی مستقیما به ترکیه سفر نمایند.

اما پس از گذشت چند رو از برقراری این پروازها که قیمت آن تا حدود شش میلیون تومان نیز کاهش یافت دوباره دو روز گذشته (شنبه 12 مهر ماه) مسئولان هواپیمایی ترکیه برای چندمین بار اعلام کردند که مجوز پرواز ایرلاین های ایرانی لغو شده است.

و حالا پس از گذشت دو روز تورج دهقانی زنگنه -رییس سازمان هواپیمایی کشوری- از برقراری مجدد پروازهای تهران - استانبول اما به صورت محدود اطلاع داد و گفت: بر اساس مذاکرات انجام شده مقرر شده یک پرواز از ایران و یک پرواز از ترکیه در این راستا به صورت روزانه برقرار گردد.

معین نیست این سیاست یک بام و دو هوای ترکیه تا کی ادامه پیدا خواهد نمود و اگر این کشور جهانگرد پذیر اعمال چنین تصمیمات یک شبه را ادامه دهد چه حاصلی جز سردرگمی مردم خواهد داشت.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 18 آبان 1399 بروزرسانی: 18 آبان 1399 گردآورنده: umeblog.ir شناسه مطلب: 5539

به "سردرگمی مردم در یک بام و دوهوای پروازهای ترکیه!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سردرگمی مردم در یک بام و دوهوای پروازهای ترکیه!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید