کد گمرکی منطقه ویژه مالی بندر آستارا فعال می گردد

به گزارش یومی بلاگ، خبرنگاران/گیلان معاون هماهنگی امور مالی وزیر کشور از فعال شدن کد گمرکی منطقه ویژه مالی بندر آستارا اطلاع داد.

کد گمرکی منطقه ویژه مالی بندر آستارا فعال می گردد

جهت دریافت مشاوره خدمات چاپ کاتالوگ از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

بابک دین پرست، عصر امروز در جریان سفر به بندر مرزی آستارا و بازدید از زیرساخت های مالی این شهرستان از قبیل بندر، گمرک زمینی و بارانداز ریلی، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در آستارا چند موضوع مطرح شد که مباحث مرتبط با راه اندازی منطقه ویژه مالی بندر از مهمترین آنها است.

وی با بیان اینکه استقرار گمرک اختصاصی برای منطقه ویژه مالی بندر از الزامات است، ادامه داد: زیرساخت های نرم افزاری مرتبط را در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان پیگری خواهیم کرد تا پس از سال ها کد مالی این منطقه را فعال کنیم.

وی با اشاره به اینکه عنوان منطقه ویژه مالی آستارا، بندری است، اضافه کرد: این مهم الزاماتی دارد که باید واحدهای اختصاصی در آن مستقر شوند که یک بخش کارهایشان بندری باشد.

دین پرست در بخش دیگر سخنان خود با تأکید بر اینکه در این جلسه توافق شد تا همکاران در ادارات کل صمت، بنادر و دریانوردی و استانداری نشست های کارشناسی با هم داشته باشند، گفت: در این جلسات باید زون های مرتبط برای سرمایه گذاری و واگذاری سریع در منطقه ویژه معین گردد.

وی لایروبی بندر را از دیگر موارد مورد بحث در شهرستان برشمرد و گفت: در این زمینه مسائل اداری وجود داشت که مسئولان مربوطه در حال اجرا مناقصه سوم هستند و تا مردادماه سال آینده این لایروبی انجام گردد.

معاون هماهنگی امور مالی وزیر کشور در مورد اتصال راه آهن سراسری آستارا - رشت به منطقه ویژه مالی بندر آستارا، شرح داد: مسئولان در حال آنالیز آن هستند و در آینده ای نزدیک محقق می گردد.

به گزارش خبرنگاران، معاون هماهنگی امور مالی وزیر کشور را در جریان این سفر، آرش فرزام صفت معاون هماهنگی امور مالی استاندار گیلان، فرهاد دلق پوش رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان، حمیدرضا آبایی مدیر کل بنادر و دریانوردی گیلان، احمدعلی شهیدی مدیرعامل شهرک های صنعتی گیلان و یونس رنجکش مدیرکل جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری گیلان نیز همراهی می کردند.

وی علاوه بر منطقه ویژه مالی بندر از درب تزانزیتی گمرک زمینی و عملیات محوطه سازی این گمرک و بارانداز ریلی و نحوه احداث پایانه غلات و پایانه ریلی این بارانداز نیز بازدید کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 5 اسفند 1398 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: umeblog.ir شناسه مطلب: 2546

به "کد گمرکی منطقه ویژه مالی بندر آستارا فعال می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کد گمرکی منطقه ویژه مالی بندر آستارا فعال می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید