80٪ کاهش در صف درخواست اسپانسرشیپ همسر

به گزارش یومی بلاگ، دولت کانادا امروز اعلان کرد که در حال حاضر 80% از صف درخواست های اسپانسرشیپ همسران (spousal sponsorship) خالی شده است. وزیر مهاجرت کانادا، احمد حسن این موضوع را به عنوان بخشی از بروزرسانی های مخصوص روز ولنتاین اعلان کرد. آقای حسین گفت که این موفقیت که مربوط به وعده دولت در دسامبر 2016 در رابطه با کاهش صف درخواست های اسپانسرشیپ همسر تا 80% است، ظرف یک سال تحقق یافته است.

80٪ کاهش در صف درخواست اسپانسرشیپ همسر

اسپانسرشیپ

شروع مجدد طرح اسپانسرشیپ در کانادا

دقیقا یک سال قبل در دسامبر 2016، تقریبا 75,000 نفر از مردم در صف backlog بودند. اما امروز، بیش از 80% از همسران افراد که در صف انتظار بودند، تصمیم نهایی درخواست خود را دریافت نموده اند. به گفته او اکنون فقط 15,000 نفر در این صف قرار دارند.

مهاجرت به یک کشور جدید ممکن است فرآیند دشواری باشد، مخصوصا وقتی که بحث جدایی زمانی و فاصله ای دو زوج پیش می آید. افراد کانادایی که همسرشان در خارج از کشور هستند، دیگر لازم نیست سال ها برای مهاجرت آنها به کانادا منتظر بمانند. و دیگر لازم نیست افرادی که در کشور اقامت دارند در مورد ادامه مجوز اقامتشان نگران باشند. آقای حسین در مورد افرادی که درخواستشان همچنان در حال آنالیز است، گفت که دولت به پشتکار زیاد کوشش می نماید تا به فایل های آنها نیز رسیدگی کنند.

تغییر در فرآیند درخواست

آقای حسین همچنین اصلاحاتی را در راهنما و چک لیست اسپانسرشیپ همسر و شریک زندگی اعلان نمود. تحت این تغییرات، متقاضیان اسپانسرشیپ همسر به جای اینکه فرم های Schedule A، فرم Background/Declaration و گواهی پلیس را بعدا در فرآیند درخواست خود، همانطور که قبلا مورد احتیاج بود، ارائه کنند، باید آن را اکنون ارائه کنند. این تغییرات به ما یاری خواهد نمود تا درخواست ها سریعتر از قبل مورد رسیدگی قرار گرفته و از تاخیرهای غیرضروری اجتناب شود.

دولت لیبرال کانادا پیش هم بودن خانواده ها را به عنوان اولویت مهاجرت خود معرفی نموده و بعضی از تغییر سیاست ها از جمله تعهد به رسیدگی به اکثریت درخواست های اسپانسرشیپ ظرف 12 ماه از لحظه دریافت درخواست متقاضی، در راستای این هدف می باشد.قبل از تغییرات دسامبر 2016، میانگین زمان رسیدگی به درخواست های اسپانسرشیب همسر هر یک از شهروندان و ساکنان کانادا، تا 26 ماه به طول می انجامید.

دولت فدرال در دسامبر 2016 پکیج جدیدی برای درخواست اسپانسرشیپ همسر معرفی کرد که طبق اظهارات آنها برای وقفه و راحت تر شدن فرآیند طراحی شده بود.

فرآیند قدیمی درخواست هافرآیند اصلاح شده درخواست ها
دو پکیج درخواست متفاوت برای متقاضیان خارج از کشور و متقاضیان کانادایک پکیج درخواست مشابه برای همه متقاضیان
یک راهنمای 180 صفحه اییک راهنمای 75 صفحه ای به زبان ساده
14 راهنما و چک لیستیک چک لیست
منبع: ویزا موندیال
انتشار: 2 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: umeblog.ir شناسه مطلب: 4250

به "80٪ کاهش در صف درخواست اسپانسرشیپ همسر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "80٪ کاهش در صف درخواست اسپانسرشیپ همسر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید