خبرنگاران برجام موضوع گفت و گوی تلفنی دیپلمات های ارشد روسیه و فرانسه

به گزارش یومی بلاگ، مسکو - خبرنگاران - سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه و مذاکره کننده ارشد هسته ای روسیه با فیلیپ اررا مدیر کل امور سیاسی و مسائل امنیتی وارت خارجه فرانسه روز آدینه درباره موضوعات مختلف از جمله توافق هسته ای با ایران (برجام) گفت و گو کرد.

خبرنگاران برجام موضوع گفت و گوی تلفنی دیپلمات های ارشد روسیه و فرانسه

با ما همراه باشید و با تور فرانسه ارزان از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

به گزارش خبرنگاران، وزارت امور خارجه روسیه روز آدینه در بیانیه ای گفت: ریابکوف و اررا در این تماس تلفنی، مسائل مهم از جمله برجام ،کنترل تسلیحات و ثبات راهبردی ، دورنمای اجرای پیمان کاهش تسلیحات تهاجمی راهبردی یا استارت-2 و پیمان آسمان های باز را آنالیز کردند.

پیمان آسمان‌های باز توافقنامه‌ای بین 34 کشور دنیا درباره پرواز هواپیماهای تجسسی بر فراز مناطق کشورهای عضو این معاهده است که در سال 2002میلادی به امضا رسید و آمریکا یک هفته پیش از آن خارج شد و مدت اعتبار پیمان استارت-2 بین روسیه و آمریکا نیز روز 5 فوریه 2021 (بهمن ماه) بسر می رسد و مسکو برای تمدید این پیمان کوشش می نماید.

ریابکوف و اررا در ادامه گفت و گوی تلفنی به گفتگو درخصوص شرایط پیرامون برجام برای حل و فصل شرایط پیرامون برنامه هسته ای ایران پرداختند.

روسیه و فرانسه عضو گروه 1+4 هستند که برای اجرای برجام و ایجاد توازن در آن ازنظر تعهدات و حقوق ایران در چارچوب این توافق بین المللی کوشش می نمایند.

دیپلمات های روسیه و فرانسه درخصوص رویکردهای برای تامین امنیت اروپا در شرایط توقف اجرای پیمان منع موشک های هسته ای کوتاه و میان برد گفت و گو و گفتگو کردند.

منبع: ایرنا
انتشار: 24 آذر 1399 بروزرسانی: 24 آذر 1399 گردآورنده: umeblog.ir شناسه مطلب: 5943

به "خبرنگاران برجام موضوع گفت و گوی تلفنی دیپلمات های ارشد روسیه و فرانسه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران برجام موضوع گفت و گوی تلفنی دیپلمات های ارشد روسیه و فرانسه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید