دفتر مالی هرمزگان در استان مسندم عمان راه اندازی می گردد

به گزارش یومی بلاگ، به گزارش خبرنگاران، جاسم جادری عصر چهارشنبه پس از بازگشت از کشور عمان به بندرعباس در جمع خبرنگاران با بیان اینکه استان های هرمزگان و مسندم عمان دارای قرارداد خواهرخواندگی هستند، مطرح نمود: در راستای توسعه روابط بازرگانی، تجاری و گردشگری میان دو استان هرمزگان و مسندم عمان، بنده به همراه تعداد قابل توجهی از مدیران استان هرمزگان به شهر خصب مرکز استان مسندم سفر کردم.

دفتر مالی هرمزگان در استان مسندم عمان راه اندازی می گردد

با مسافرت به عمان از سفری عالی برای کسب آرامش لذت ببرید و با شهرهای زیبای صلاله و مسقط آشنا شوید.

وی ادامه داد: در این سفر مذاکرات مالی و تجاری و همچنین مراودات فرهنگی و گردشگری میان دو طرف صورت گرفت و ظرفیت ها و توانمندی های استان هرمزگان در استان مسندم به نمایش گذاشته شد و استقبال خوبی نیز از سوی مسئولان کشور عمان از هیئت ایرانی صورت گرفت.

استاندار هرمزگان افزود: قراردادها و تفاهم نامه هایی در زمینه های گردشگری، مسافرت دریایی، مالی، تجارت و ایجاد کارخانجات میان استان های هرمزگان و مسندن عمان مبادله و منعقد شد و مدیران استان هرمزگان مذاکرات خوبی را با مسئولان استان های مسندم و مسقط عمان داشتند.

جادری با بیان اینکه کشور عمان دارای موقعیت مناسبی برای اتصال استان هرمزگان به کشورهای شرق آفریقا است، توضیح داد: هرمزگان از این طریق می تواند توانمندی ها و کالاها و محصولات خود را به عمان و همچنین شرق آفریقا صادر کند و در عمان بازار مناسبی برای ارائه کالاها و ظرفیت های استان هرمزگان وجود دارد.

وی از انعقاد تفاهم نامه جا به جایی مسافران و گردشگران میان دو استان هرمزگان و مسندم اطلاع داد و گفت: ما آمادگی داریم تا این کار را از هم اکنون انجام دهیم و علاوه بر این تفاهم نامه هایی در زمینه های معدن، شیلات، کشاورزی، صنایع دستی و انرژی و تجهیزات برق میان دو استان امضا شد که باید اقدامات عملی از سوی دو طرف برای اجرایی شدن این تفاهم نامه ها پیگیری گردد.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان اعلام کرد: همچنین در این سفر مقرر شد تا دفتر مالی استان هرمزگان در استان مسندم عمان راه اندازی گردد.

جادری با بیان اینکه نمایشگاه توانمندی های هرمزگان در شهر خصب استان مسندم در فضایی به میزان پنج هزار متر مربع برپا شد، گفت: در این نمایشگاه 40 شرکت در قالب 25 غرفه حضور داشتند و استقبال بسیار خوبی نیز از این نمایشگاه صورت گرفت و بخش عمده ای از کالاهای ارائه شده در این نمایشگاه از جمله مواد غذایی به طور کامل به فروش رسید و در نظر داریم تا طی شش ماه آینده نیز نمایشگاه دیگری را در این استان برپا کنیم.

وی بیان داشت: همچنین ما برای راه اندازی نمایشگاه دائمی محصولات غذایی استان هرمزگان در استان مسندم عمان اعلام آمادگی کردیم.

استاندار هرمزگان افزود: از جمله درخواست های مسئولان استان مسندم نیز احداث کارخانه فولاد در این استان بود که به دلیل ظرفیت های خوبی که در این زمینه در هرمزگان وجود دارد، اعلام کردیم که می توانیم این کارخانه را ایجاد کنیم.

استاندار هرمزگان روز دوم بهمن ماه در راس هیئتی از مدیران استان هرمزگان به شهر خصب در استان مسندم کشور عمان سفر کرد و هفتم بهمن به بندرعباس بازگشت.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 27 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: umeblog.ir شناسه مطلب: 2765

به "دفتر مالی هرمزگان در استان مسندم عمان راه اندازی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دفتر مالی هرمزگان در استان مسندم عمان راه اندازی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید