دوشنبه میزبان کنفرانس بین المللی نقش رسانه در صلح پایدار و دموکراسی

به گزارش یومی بلاگ، کنفرانس بین المللی نقش رسانه ها در صلح پایدار و دموکراسی 3 می به میزبانی تاجیکستان در شهر دوشنبه برگزار می گردد.

دوشنبه میزبان کنفرانس بین المللی نقش رسانه در صلح پایدار و دموکراسی

به گزارش خبرنگار خبرنگاران در دوشنبه، روز 3 می به میزبانی تاجیکستان در شهر دوشنبه کنفرانس بین المللی نقش رسانه ها در صلح پایدار و دموکراسی برگزار می گردد.

در این کنفرانس که توسط شورای رسانه های تاجیکستان و دفتر برنامه سازمان امنیت و همکاری اروپا برگزار می گردد 130 روزنامه نگار و کارشناس از تاجیکستان، ازبکستان، قرقیزستان، قزاقستان، روسیه و افغانستان شرکت می نمایند.

علاوه بر این نمایندگان بلند پایه دولت و مجلس تاجیکستان و سازمان های بین المللی برای شرکت در این کنفرانس بین المللی دعوت شدند.

در چارچوب کنفرانس مذکور مسائل مربوط به مسائل رسانه ها در عصر دیجیتال و همچنین موضوعاتی در زمینه تقویت پایه های مالی، حقوقی و اخلاقی فعالیت رسانه ها به عنوان عامل تضمین آزادی و استقلال مورد بحث قرار می گیرد.

انتظار می رود شرکت نمایندگان در خصوص فناوری و روندهای جدید، تاثیر آن بر آزادی بیان و توسعه ارزش های دموکراتیک و در مجموع اینکه آیا رسانه های آزاد به ایجاد دموکراسی در کشور یاری می نمایند و یا عامل ایجاد ناآرامی های اجتماعی هستند، بحث گردد.

در انتها کار این کنفرانس توصیه هایی نیز تهیه و برای آنالیز به ارگان های دولتی پیشنهاد می گردد.

برای نخستین بار این نشست بین المللی به مناسبت آزادی مطبوعات در تاریخ 3 می 1991 میلادی در پایتخت نامیبیا شهر ویندفوک برگزار گردید.

در دسامبر سال 1993 با قطعنامه سازمان ملل متحد این روز رسما به عنوان روز بین المللی آزادی مطبوعات اعلام شد و در تاجیکستان از سال 2001 میلادی از این روز تجلیل می گردد.

ح

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 25 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: umeblog.ir شناسه مطلب: 256

به "دوشنبه میزبان کنفرانس بین المللی نقش رسانه در صلح پایدار و دموکراسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دوشنبه میزبان کنفرانس بین المللی نقش رسانه در صلح پایدار و دموکراسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید