روسیه: ناتو حاضر به کاهش سیستماتیک تنشها نیست

به گزارش یومی بلاگ، معاون وزیر امور خارجه روسیه امروز چهارشنبه گفت، این کشور به دنبال بحث بر سر امنیت نظامی اروپا با ناتو است اما این ائتلاف حاضر به کوشش سیستماتیک برای کاستن از تنشها نیست.

روسیه: ناتو حاضر به کاهش سیستماتیک تنشها نیست

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، آلکساندر گروشکو، معاون وزیر امور خارجه روسیه اظهار کرد: ما آماده بحث بر سر مسائل نظامی مربوط به شرایط امنیت نظامی اروپا هستیم اما ناتو حاضر به دست زدن به کار سیستماتیک در زمینه کاستن از تنشها، جلوگیری از فعالیتهای نظامی خطرناک و افزایش آگاهی از نیتهای یکدیگر نیست.

به گفته این دیپلمات ارشد روسیه، ناتو همچنین در بحران دونباس (شرق اوکراین) نقش مخربی ایفا می نماید.

او به اسپوتنیک توضیح داد: ناتو میلش را برای بحث بر سر درگیری در جنوب شرق اوکراین پنهان نمی نماید اما چنین مذاکراتی ارزش افزوده ندارند، در حالی که ناتو نقشی مخرب ایفا نموده و در حقیقت کی یف را تشویق به تضعیف توافقات مینسک برای حل بحران دونباس می نماید.

گروشکو اظهار داشت: کشورهای ائتلاف ناتو میلشان را برای بحث بر سر مناطق درگیر در اوکراین مخفی نمی نمایند. ما در جریان نشستهای شورای روسیه-ناتو چندین بار بر سر جنگ در اوکراین بحث کردیم اما این بحث با در نظر دریافت اینکه ناتو نقشی در حل بحران ایفا ننموده و همه گامهای اتخاذ شده توسط آن کاملا مخرب هستند، مطلقا ارزش افزوده ای نداشت.

این دیپلمات روس بیان نمود: کمکی که ناتو به جنگ طلب ترین محافل در کی یف ارائه می نماید بر خلاف هدف حمایت از حل و فصل سیاسی شرایط و اجرای توافقات مینسک است. این ائتلاف در حقیقت مقامهای کی یف را تشویق به از راستا خارج کردن تدابیر مربوط به توافقات مینسک می نماید.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 16 فروردین 1400 بروزرسانی: 16 فروردین 1400 گردآورنده: umeblog.ir شناسه مطلب: 6893

به "روسیه: ناتو حاضر به کاهش سیستماتیک تنشها نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه: ناتو حاضر به کاهش سیستماتیک تنشها نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید