ملت ایران پیروز واقعی میدان ایستادگی در برابر فشارهای خارجی هستند

به گزارش یومی بلاگ، به ابتکار سفارت جمهوری اسلامی ایران و در چارچوب برنامه های گرامیداشت چهل و دومین سال روز پیروزی انقلاب اسلامی، نمایشگاه فرهنگی - هنری ایران، مرزپرگهر در گالری هنر شهر مینسک، بلاروس، افتتاح شد.

ملت ایران پیروز واقعی میدان ایستادگی در برابر فشارهای خارجی هستند

به گزارش خبرنگاران، علی رغم محدودیت های ناشی از همه گیری کرونا، استقبال مقامات سیاسی، مذهبی، دانشگاهی، فرهنگی - هنری، رسانه ای بلاروس، سفرا و دیپلمات های مقیم و نیز، علاقمندان به فرهنگ و هنر ایرانی چشمگیر و غیرمنتظره بود.

در آیین افتتاحیه این نمایشگاه، سعید کمک سفیر کشورمان، آندری ساوینیخ رئیس کمیته امور بین الملل مجلس نمایندگان، خانم ناتالیا کارچفسکایا رئیس دانشگاه فرهنگ و آقای گلب اوتچیک رئیس اتحادیه هنرمندان سخنرانی کردند و اشعاری از حافظ توسط یکی از فارسی آموزان بلاروسی خوانده شد.

سعید کمک، سفیرکشورمان، در سخنرانی خود با اشاره به تاریخ و تمدن 7000 ساله ایران، گفت که برپایی این نمایشگاه حامل یک پیغام مهم است و آن اینکه، ما برای همه جهانیان و منجمله، کشور و ملت دوست، بلاروس، آرزوی صلح و آرامش داریم.

سفیر کشورمان با اشاره به گذشت بیش از چهار دهه از عمر بابرکت انقلاب اسلامی، ملت ایران را پیروز واقعی میدان مقاومت و ایستادگی در برابر فشارهای خارجی و دشمنان ایران را شکست خوردگان این نبرد نابرابر خواند.

در این نمایشگاه که تا سرانجام بهمن ماه در گالری هنر دانشگاه فرهنگ بلاروس برپا خواهد بود، آثار نفیسی از صنایع دستی ایرانی از جمله میناکاری، خاتم کاری، منبت کاری، تابلو فرش، گلیم، مجسمه های نام آوران شعر و ادب فارسی، کتب نفیس نقاشی و خطاطی، تابلوعکس هایی از ایران امروز، کلیپ هایی از موسیقی و دیدنی های ایران و... به نمایش گذاشته شده و هنر خوشنویسی و نقاشی مینیاتور به صورت زنده توسط دو هنرمند ایرانی برای بازدیدکنندگان اجرا می شود.

همچنین آندری ساوینیخ، رئیس کمیسیون امور بین الملل مجلس نمایندگان بلاروس، آقای اولگ گایدکوویچ، رئیس حزب لیبرال دموکرات، آقای الکساندر کارلوکیویچ، وزیر سابق اطلاع رسانی، آقای ابوبکر شعبانوویچ، مفتی مسلمانان، آقای وادیم گیگین، رئیس دانشکده فلسفه و علوم اجتماعی دانشگاه دولتی بلاروس، آقای ویکتور شادورسکی، رئیس دانشکده روابط بین الملل دانشگاه دولتی بلاروس، خانم ناتالیا کارچفسکایا، رئیس دانشگاه فرهنگ، آقای گلب اوتچیک، رئیس اتحادیه هنرمندان و همچنین، سفرای جمهوری آذربایجان، پاکستان، سوریه و ونزوئلا در این مراسم حضور داشتند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 15 اسفند 1399 بروزرسانی: 15 اسفند 1399 گردآورنده: umeblog.ir شناسه مطلب: 6625

به "ملت ایران پیروز واقعی میدان ایستادگی در برابر فشارهای خارجی هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ملت ایران پیروز واقعی میدان ایستادگی در برابر فشارهای خارجی هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید