مسکو: دور بعدی مذاکرات ونزوئلا هفته آینده برگزار می گردد

به گزارش یومی بلاگ، وزارت خارجه روسیه گفت که قرار است دور بعدی مذاکرات بین طرف های درگیر در ونزوئلا هفته آینده در اوسلو برگزار گردد.

مسکو: دور بعدی مذاکرات ونزوئلا هفته آینده برگزار می گردد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، وزارت خارجه روسیه روز آدینه اعلام نمود که دور بعدی مذاکرات بین طرف های درگیر در ونزوئلا هفته آینده در شهر اوسلو برگزار خواهد شد.

خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از وزارت خارجه روسیه گزارش داد که مسکو با سازمان ملل آماده می گردد تا یاری های بشردوستانه به ونزوئلا ارسال کند.

مسکو همچنین اعلام آمادگی کرد که در صورت لزوم، آماده است کارشناسان نظامی جدید به ونزوئلا اعزام کند.

آمریکا و گروهی از متحدان این کشور سوم بهمن ماه سال گذشته در اقدامی غیرقانونی خوان گوآیدو، رهبر شورای ملی ونزوئلا را به عنوان رئیس جمهور موقت این کشور به رسمیت شناخته و ادامه دولت مادورو را که تنها چند ماه پیش از آن با رأی بالای مردم ونزوئلا مجددا به ریاست جمهوری انتخاب شده بود، غیرقانونی اعلام نمودند.

به نوشته رسانه های آمریکایی، کاخ سفید هنگام اعلام به رسمیت شناختن گوآیدو انتظار داشته وی ظرف تنها چند روز رسما مادورو را کنار بزند و نظامیان را نیز با خود همراه کند. با گذشت چند ماه، این سناریو عملا شکست خورده و کوشش های واشنگتن برای ترغیب نظامیان به حمایت از گوآیدو ناکام مانده است.

در همین ارتباط، مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا پنجشنبه (روز گذشته) در یک جلسه پشت درهای بسته در نیویورک تحلیل صادقانه ای از وضعیت مخالفان دولت نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا ارائه و از وجود تفرقه در میان آنها گلایه کرد.

او در جلسه مذکور که هفته گذشته برگزار شده می گوید: مسئله بغرنج ما یعنی حفظ اتحاد در میان گروه های معارض به طرز ناجوانمردانه ای سخت است... لحظه ای که مادورو برود هر کسی دستش را بالا می برد و می گوید من را ببینید، رئیس جمهور بعدی ونزوئلا هستم. بیش از 40 نفر هستند که حق خودشان می دانند بعد از مادورو کار را به دست بگیرند.

اظهارات وزیر خارجه آمریکا نمایی جدید و بی سابقه از مشکلاتی که دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا برای پیشبرد طرح براندازانه اش علیه دولت ونزوئلا با آن رو به رو است، فراهم می نماید.

ق

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 8 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: umeblog.ir شناسه مطلب: 313

به "مسکو: دور بعدی مذاکرات ونزوئلا هفته آینده برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسکو: دور بعدی مذاکرات ونزوئلا هفته آینده برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید