نیکزاد: فقط 2 درصد کشور زیرِ ساخت شهر ها رفته ، قانون دریافت مالیات از خانه های خالی نتیجه خواهد داد

به گزارش یومی بلاگ، نایب رئیس مجلس گفت: قانون قبلی باز دارنده نبود و جریمه آن خیلی پایین بود و صرفه ای برای هیچ کسی نداشت، ولی این قانون یک مقدار قابل توجه است یعنی 60 الی 70 درصد آن از نظر بنده که کارشناس این مسئله هستم مثمر ثمر خواهد بود.

نیکزاد: فقط 2 درصد کشور زیرِ ساخت شهر ها رفته ، قانون دریافت مالیات از خانه های خالی نتیجه خواهد داد

جهت دریافت خدمات پتینه کاری با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

علی نیکزاد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در تبادل نظر با خبرنگار پارلمانی خبرنگاران، گفت: دو و نیم میلیون خانه خالی در کشور موجود است که این آمار برای ما قابل قبول است که این قانون مالیات بر خانه های خالی بعد از تایید شورای نگهبان می تواند تا کمی مشکل مسکن را حل نماید.

وی ادامه داد: این قانون می گوید که در شهر های بالای 100 هزار نفر که روی این مورد هم اختلاف است، چون در بعضی از نقاط خوش آب و هوای کشور که زیر صد هزار نفر هستند، ویلا های آن چنانی ساخته شده اند که در این قانون دیده نشده است اما روح این قانون خوب و امیدوار کننده است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: طبق این قانون در شهر های بالای صد هزار نفر اگر کسی بیش از دو خانه، یعنی هر خانوار یک خانه اصلی و فرعی داشته باشد مسئله ای ندارد، اما مازاد بر این را باید اجاره بدهد که بدین صورت نه خانه ای خالی می ماند و نه دولت مالیات می گیرد.

نیکزاد با اشاره به دو میلیون خانه خالی، توضیح داد: شش و نیم میلیون مستاجر و یازده میلیون حاشیه نشین در کشور هستند و اینطور نمی گردد که خانه بسازی ولی این خانه ها را خالی نگهداری و به بازارعرضه نکنی که این قانون تا حدودی یاری می نماید که خانه ها خالی نماند.

وی بیان داشت: در کشور های جهان قانون هایی بازدارنده همانند قانون مالیات بر خانه های خالی، مالیات بر معاملات مکرر، مالیات بر عایدی مسکن و خانه های لوکس رایج است و در جهان طوری پیش رفته است که مسکن جزء کالا های مصرفی است و نه سرمایه ای.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید نمود: مسکن همانند یک لوکوموتیوی است که اگر حرکت کند اقتصاد حرکت می نماید و ارزبری هم به خارج از مرز ها ندارد چون تمام مصالح و نیروی کار در داخل موجود است که باید از آنها استفاده کرد.

نیکزاد اضافه کرد: سوال این است که چیزی که در درون می گردد فراوری کرد چرا از آن استفاده نمی گردد؟ در کشور 165 میلیون هکتار زمین هست که فقط دو درصد از آن زیر ساخت شهر ها رفته است که متاسفانه همین اتفاق، تهیه مسکن را برای مردم سخت نموده است.

وی در پاسخ به این سوال که بعضی کارشناسان معتقدند که این اصلاحیه قانون هم بازدارنده نیست؟ گفت: قانون قبلی بازدارنده نبود و جریمه آن خیلی پایین بود و صرفه ای برای هیچ کسی نداشت ولی این قانون یک مقدار قابل توجه است یعنی 60 الی 70 درصد آن از نظر بنده که کارشناس این مسئله هستم ثمر بخش خواهد بود.

نایب رئیس مجلس در خاتمه بیان داشت: قانون مالیات بر خانه های خالی تا حدودی مشکل مسکن را حل خواهد نمود و این را بدانید این قانون خوب نوشته شده است یعنی نه خیلی سخت است و نه مثل گذشته آسان.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 16 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: umeblog.ir شناسه مطلب: 4663

به "نیکزاد: فقط 2 درصد کشور زیرِ ساخت شهر ها رفته ، قانون دریافت مالیات از خانه های خالی نتیجه خواهد داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نیکزاد: فقط 2 درصد کشور زیرِ ساخت شهر ها رفته ، قانون دریافت مالیات از خانه های خالی نتیجه خواهد داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید