یمن، هشدار انصارالله درباره احتمال انفجار کشتی صافر و بروز فاجعه جهانی

به گزارش یومی بلاگ، عضو شورای عالی سیاسی یمن ضمن استقبال از فعالیت مجدد کشتیرانی در کانال سوئز هشدار داد که در صورت عدم اجرای توافق کشتی صافر، ممکن است فاجعه ای بدتر از اتفاق کانال سوئز برای دنیا رخ دهد.

یمن، هشدار انصارالله درباره احتمال انفجار کشتی صافر و بروز فاجعه جهانی

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری العهد محمدعلی الحوثی عضو شورای عالی سیاسی یمن از سازمان ملل خواست توافقنامه نفتکش صافر را در سواحل الحدیده اجرا کند و آن را مسئول هرگونه فاجعه زیست محیطی در این منطقه دانست.

محمد علی الحوثی با انتشار توئیتی همچنین از سرگیری فعالیت کشتیرانی در کانال سوئز را تبریک گفت.

وی اضافه نمود ما از سازمان ملل خواهان اجرای توافقنامه نفتکش صافر هستیم و اگر خدای ننموده با انفجار کشتی صافر یک فاجعه زیست محیطی اتفاق بیفتد فعالیت های جهانی متوقف خواهد شد؛ البته نه مانند اتفاقی که در کانال سوئز رخ داد و به مدت یک هفته طول کشید بلکه در صورت انفجار صافر همه چیز برای یک مدت طولانی متوقف خواهد شد.

پیش از این نیز شرکت نفت یمن و مقامات صنعا درباره شرایط کشتی صافر و احتمال انفجار آن هشدار داده بودند.

محمدعلی الحوثی همچنین هفته گذشته در یک پیغام توئیتری نوشت: تداوم اقدام سازمان ملل در تحمیل شرایط خارج از توافق مربوط به تعمیر نفتکش صافر، نوعی جنایت، شانه خالی کردن، سنگ اندازی و مانع تراشی است و در صورت نشت نفت از این نفتکش، بی توجهی نسبت به آلودگی محیط زیست به شمار می رود.

این در حالی است که سازمان ملل متحد و دولت نجات ملی یمن مهرماه سال گذشته برای تعمیر فوری نفتکش صافر در بندر حدیده در غرب یمن توافق نموده بودند.

نفتکش صافر چهار سال است که در نزدیکی بندر رأس عیسی در الحدیده لنگر انداخته و حاوی بیش از یک میلیون بشکه نفت سبک مأرب است.

مقامات دولت نجات ملی مستقر در صنعا پیش تر نسبت به وقوع یک فاجعه عظیم زیست محیطی که عواقب آن تعیین نخواهد بود، هشدار دادند و اضافه نمودند که به علت فرسوده بودن شرایط نفتکش صافر، شرایط حاضر تهدید بیشتری برای یمن و منطقه محسوب می گردد.

پیشتر احمد عبدالله دارس وزیر نفت دولت نجات ملی یمن مستقر در صنعا هشدار داد که در صورت نشت نفت از نفتکش صافر در حدیده، آلودگی زیست محیطی تا دریای مدیترانه و دریای عرب ایجاد خواهد شد؛ اما ائتلاف سعودی از تخلیه یا انجام اقدامات محافظتی این نفتکش جلوگیری می نماید.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 25 فروردین 1400 بروزرسانی: 25 فروردین 1400 گردآورنده: umeblog.ir شناسه مطلب: 6985

به "یمن، هشدار انصارالله درباره احتمال انفجار کشتی صافر و بروز فاجعه جهانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یمن، هشدار انصارالله درباره احتمال انفجار کشتی صافر و بروز فاجعه جهانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید